واگذاری امتیاز توزیع فناوری پلاسما در کره‌جنوبی

شرکت آکسفورد برای عرضه محصولات خود به ویژه فناوری پلاسما، اقدام به همکاری مشترک با شرکت وووان کره‌جنوبی کرده است. این فناوری برای تولید نانوساختارها مناسب بوده و در صنعت نیمه‌هادی کاربرد وسیعی دارد.

آکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) یکی از شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات و سامانه‌های تحقیقاتی است که بیش از ۵۰ سال در این حوزه سابقه کار دارد. این شرکت سامانه‌های نانوساخت، نانومواد و دیگر ادوات مورد استفاده در فناوری‌ نانو را تولید و به بازار عرضه می‌کند.
آکسفورد اینسترومنتز فناوری پلاسمایی دارد که می‌توان با استفاده از آن ساختارهای میکرو و نانومقیاس تولید کرد؛ این سامانه قادر است اجزای نانومقیاس را روی سطح اچ کرده و لایه‌های نانومتری روی سطح ایجاد کند. همچنین این فناوری پلاسما می‌تواند نانوساختارها را روی بستر مورد نظر رشد دهد.
آکسفورد اینسترومنتز اعلام کرد که قرارداد همکاری مشترکی با شرکت وووان (Woowon) در کره جنوبی امضاء کرده است؛ شرکتی که در سال ۱۹۹۰ برای فعالیت در صنعت نیمه‌هادی تأسیس شد. هدف از این قرارداد، عرضه محصولات شرکت آکسفورد به ویژه فناوری پلاسمای این شرکت در کره‌جنوبی است.
پاول دیویدس از مدیران بخش فناوری پلاسما شرکت آکسفورد می‌گوید: « تقاضا برای فناوری پلاسمای آکسفورد در آسیا رو به افزایش است. بنابراین لازم است یک شریک تجاری در این کشور باشد تا بتوانیم به بازار کره‌جنوبی دسترسی داشته باشیم. آکسفورد مشتاق است تا از این همکاری دوطرفه استفاده کرده و خدمات بهتری در کره‌جنوبی ارائه کند.»
هوان اوه از بنیان‌گذاران شرکت وووان می‌گوید: «شرکت وووان بسیار خوشحال است که با آکسفورد وارد همکاری شده تا فناوری پلاسمای این شرکت را به بازار کره‌جنوبی عرضه کند. ما از این که می‌توانیم ابزاری جدید و کارا برای تولید میکرو و نانوساختار به صنعت کره‌جنوبی عرضه کنیم، بسیار خرسند هستیم.»
هسته فناوری‌های قابل عرضه آکسفورد، اچ و لایه‌نشانی با پلاسما است که در کنار آن فناوری مبتنی بر پرتو یونی و لایه‌نشانی اتمی نیز وجود دارد. این فناوری‌ها می‌تواند به شرکت‌های فعال در حوزه نیمه‌هادی کمک کند تا محصولات جدیدی را تولید و به بازار عرضه کنند.
آکسفورد شرکتی منشعب از دانشگاه آکسفورد است و در میان حوزه‌های مختلف، روی فناوری‌ نانو تمرکز ویژه‌ای دارد.