عرضه فیلم‌های حاوی نقاط کوانتومی در تلویزیون‌های ۴k و ۸K

فناوری فیلم حاوی نقاط کوانتومی شرکت نانوکو در نمایشگاه Touch Taiwan عرضه شد. این فناوری در تلویزیون‌های عرضه شده توسط شرکت‌های مختلف حاضر در این نمایشگاه استفاده شده بود.

شرکت نانوکو (Nanoco) یکی از تولیدکنندگان نقاط کوانتومی در جهان است. این شرکت با استفاده از این نقاط، فیلم‌های ویژه‌ای تولید می‌کند که برای تولید محصولاتی نظیر نمایشگر قابل استفاده است.
نانوکو اخیراً اعلام کرده است که فیلم رنگی CFQD این شرکت در نمایشگاه Touch Taiwan 2017 عرضه شده‌است. این محصول برای تولید محصولاتی نظیر نمایشگر قابل استفاده است و شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلویزیون در حال حاضر از این فناوری استفاده می‌کنند.
نانوکو در حوزه تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم تخصص دارد؛ نقاطی که در آن‌ها از مواد سمی استفاده نمی‌شود و می‌توان آن‌ها را برای تولید نمایشگر و تلویزیون مورد استفاده قرار داد.
نانوکو علاوه بر تولید نقاط کوانتومی عاری از کادمیم، در بخش تولید نانومواد مختلف فعالیت دارد. این شرکت در نمایشگاه تایوان فناوری فیلم حاوی نقاط کوانتومی را ارائه کرده است. این نمایشگاه به‌عنوان یکی از نمایشگاه های مهم در صنعت نمایشگر جهان قلمداد می‌شود.
در این نمایشگاه شرکت‌های بزرگ تولیدکننده تلویزیون حضور داشتند تا محصولات ۴K و ۸K خود را که در آن‌ها از فناوری CFQD استفاده شده، عرضه کنند. این نمایشگاه از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۷ در شهر تایپه نانگنانگ برگزار شد.
یکی از موضوعات بسیار داغ این نمایشگاه، فناوری‌های جدیدی بود که در ساخت نمایشگرها استفاده شده‌است. تولیدکنندگان، مصرف‌کنندگان و شرکت‌های پیشرو در این صنعت در این نمایشگاه گرد هم آمدند تا آخرین دستاوردها در این حوزه را به نمایش بگذارند.
دیود یاو از مدیران فروش شرکت نانوکو کنفرانسی در بخش نوآوری‌های نمایشگرها ارائه کرد. او در این کنفرانس درباره تقاضای موجود در بازار صحبت کرد و از نقاط کوانتومی به‌عنوان یکی از گزینه‌های بسیار مهم در تولید نسل جدیدی از نمایشگرها یاد کرد.
با توجه به قوانین جدید اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت استفاده از نقاط کوانتومی کادمیمی در نمایشگرها، اقبال زیادی به سوی نقاط کوانتومی عاری از کادمیم جلب شده‌است.