بازیافت ۷۰ درصدی پساب خاکستری خانگی با فیلترهای نانوساختار سرامیکی

شرکت دانش‌پژوهان صنعت نانو در سال ۱۳۸۹ با هدف جلوگیری از اتلاف بی‌رویه منابع آبی و حل بحران کمبود آب، تاسیس شد و از سال ۱۳۹۳ با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در مرکز رشد واحدهای دانش بنیان دانشگاه صنعتی سهند تبریز، مستقر گردید تا فعالیت‌های فناورانه را در این زمینه با تلاش مضاعف دنبال کند.

شرکت دانش‌پژوهان صنعت نانو محصولات دانش بنیان در زمینه غشاهای نانو ساختار سرامیکی در مقیاس پایلوت و نیمه‌صنعتی، با ریزساختار نانومتری برای تصفیه پساب خاکستری تولیده کرد؛ این محصولات با کاربرد در منازل، مجتمع‌ها، سازمان‌ها و ادارات و همچنین صنایع کوچک و بزرگ توان بازیابی ۷۰ درصدی آب مصرفی را دارد.
در همین راستا، این غشاها به شکل‌های لوله‌ای، دیسکی، صفحه ای در ابعاد مختلف و برای کارکرد در دماها و فشارهای مختلف طراحی و ساخته می‌شود. این نوع غشاها بر روی پایه‌های سرامیکی از جنس آلفا آلومینا، به روش‌های مختلف، پوشش‌دهی و لایه نشانی شده و به بازار عرضه می‌شود. همچنین این شرکت می‌تواند، بنا به درخواست مشتری این نوع غشاها را در هر نوع شکل و اندازه، طراحی و تولید نماید.
گفتنی است، شرکت دانش‌پژوهان صنعت نانو در دهمین نمایشگاه نانو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در غرفه‌ی ۴۵ طبقه‌ی اول سالن خلیج فارس ۱۴ لغایت ۱۷ مهرماه ۱۳۹۶ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت نمایشگاه نانو مراجعه نمایید.