شرکت باتری‌سازی روس به دنبال شریک تجاری ایرانی

یک شرکت باتری‌سازی از کشور روسیه در قالب گروه روسنانو با شرکت در دهمین نمایشگاه فناوری نانو تمایل خود را برای یافتن شریک تجاری ایرانی اعلام کرد. شرکت روسی لیوتک، تولیدکننده‌ی باتری‌های یون لیتیومی برای تجهیزات ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی و خودروهای الکتریکی است.

نماینده‌ی شرکت لیوتک، یکی از شش شرکت روسی گروه روسنانو ضمن معرفی شرکت خود در خصوص دهمین نمایشگاه فناوری نانو گفت:‌ »شرکت ما یک شرکت تولیدکننده‌ی باتری‌های لیتیومی هستیم که در زمینه‌ی تولید این‌گونه باتری‌ها برای خودروهای برقی و منبع ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی فعالیت می‌کنیم و امیدواریم که بتوانیم با شرکت‌های ایرانی همکاری داشته باشیم. برگزاری این نمایشگاه نشان‌دهنده‌ی این است که ایران تمایل دارد به‌طور جدی‌تر در حوزه‌ی نانو فعالیت کند و ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم به همکاری‌های خوبی با ایران دست پیدا کنیم.»
وی جلسات برگزارشده با برخی شرکت‌ها و همچنین مدیران ستاد نانو را امیدوارکننده توصیف کرد و افزود: «ما در مدت‌زمان حضورمان در نمایشگاه با چند شرکت ایرانی جلساتی برگزار کردیم که این جلسات ما را به ایجاد و گسترش همکاری‌ها با شرکای ایرانی امیدوارتر کرد. شرکت خودروسازی آریا یکی از شرکت‌هایی بود که ما با آن‌ها جلسه داشتیم و ما فکر می‌کنیم که همکاری‌های خوبی بین ما و این شرکت شکل خواهد گرفت.»
وی ادامه داد: «برای توسعه‌ی فناوری نانو و گسترش همکاری‌ها باید به‌طور دقیق مشخص شود که ایران بیشتر تمایل دارد در چه حوزه‌ای متمرکز شود تا ما هم بتوانیم بر این اساس تصمیم‌های مناسب‌تری اتخاذ کنیم. حوزه‌ی فعالیت شرکت‌هایی که در نمایشگاه امسال حضور داشتند از حوزه‌ی فعالیت ما کمی فاصله داشت اما ما امیدواریم که با افزایش شرکت‌هایی که در حوزه‌ی ما فعالیت می‌کنند، در نمایشگاه نانو سال بعد با قدرت بیشتری نیز شرکت کنیم.»
باتری‌های یون لیتیومی یکی از جدیدترین فناوری‌های ذخیره‌ی انرژی در دنیا محسوب می‌شود. این باتری‌ها هم‌اکنون کاربردهای بسیاری در خودروهای برقی، تجهیزات الکترونیکی قابل‌حمل و منبع ذخیره‌ی برق در سامانه‌های تولید برق خورشیدی دارند.