رویداد کارنو؛ تلاشی برای تغییر نگرش دانشجویان به شغل آینده

رویداد کارنو با هدف تغییر نگرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی حوزه‌ی فناوری نانو به مفهوم اشتغال و کسب‌وکار در حاشیه‌ی دهمین نمایشگاه فناوری نانو، برگزار شد.

ایجادی، دبیر رویداد کارنو با اشاره به نگاه غلط دانشجویان تحصیلات تکمیلی به شغل آینده، در خصوص اهداف طرح گفت: «متأسفانه موقعیت ایده آل برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی این است که به‌صورت هیات علمی در یکی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور جذب شوند. با توجه به اینکه عملاً جذب این تعداد فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌ها دیگر امکان‌پذیر نیست، تلاش می‌کنیم تا نگرش این افراد را به مفهوم اشتغال تغییر دهیم و برای همین رویدادی را طراحی کرده‌ایم. در این رویداد دانشجویان به‌صورت تیم‌هایی وارد می‌شوند، ایده پردازی می‌کنند، یک ایده را انتخاب کرده و سه روز بر روی آن کار می‌کنند. آن‌ها سعی می‌کنند تا مدل کسب‌وکارشان را با کمک مشاوران و اساتیدی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد کامل کنند.»
وی ادامه داد: «دانشجویان پس از سه روز تلاش در حوزه‌ی تجاری‌سازی ایده، در برابر داوران و سرمایه‌گذاران به دفاع از طرحشان می‌پردازند و سپس ایده‌های برگزیده معرفی می‌شوند.»
وی خاطرنشان کرد: «همچنان باید در نظر داشت که هدف این رویداد تغییر نگرش افراد به مفهوم کسب‌وکار و اشتغال است. افراد باید متوجه شوند که به جز مفاهیم فنی که در دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند، باید مهارت‌های ورود به بازار مانند مهارت ارائه، مهارت مدیریت زمان، مهارت در مدیریت بحران، مهارت‌های شناختی، مهارت‌های ارتباط اجتماعی و سایر مهارت‌های دیگر را داشته باشند.»
وی در نهایت یادآور شد: «سعی ما این است که طی سه روز تلنگری به فارغ‌التحصیلان حوزه‌ی فناوری نانو بزنیم تا تفاوت بین بازار کار و محیط دانشگاهی را متوجه شوند. در واقع این موضوع به آن‌ها کمک خواهد کرد تا مهارت‌های خود را تقویت کرده و دستاوردهای دانشگاهی‌شان را در قالب تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان پیاده کنند.»
شایان‌ذکر است رویداد کارنو واقع در غرفه‌ی کارنو در دهمین نمایشگاه فناوری نانو از علاقه‌مندان در شرکت در این رویداد ثبت‌نام به عمل می‌آورد.