لوازم خانگی نانویی تامین‌کننده آسایش مردم

بهره‌مندی از فناوری نانو در تولید لوازم خانگی می‌تواند برای مردم رفاه و آسایش و برای تولید کنندگان صرفه اقتصادی داشته‌باشد برهمین اساس ۱۷۰ شرکت عضو انجمن صنایع لوازم خانگی ایران از ۴ ماه گذشته نشست‌هایی با شرکت‌های دانش‌بنیان نانویی داشته‌اند و در خلال این نشست‌ها شرکت‌های ایران رادیاتور، آبسال، بوتان، پاکشوما، چینی تقدیس و لیمون به استفاده از فناوری نانو در محصولات خود ابراز علاقمندی کردند.

ورود به عرصه فناوری نانو برای صنایع ضرورتی اجتناب ناپذیر بوده و منجر به دگرگونی‌ها و تحولات زیادی در صنعت می‌شود؛ بر همین اساس صنعت لوازم خانگی نمی‌تواند از تغییر فناوری‌های نوین دور بماند و به روز بودن آنها تاثیر زیادی در کیفیت زندگی مردم دارد. محصولات نانویی تامین کننده رفاه و آسایش مردم است و صنعت لوازم خانگی که ارتباط تنگاتنگی با زندگی مردم دارد، از این رو نمی‌تواند در عرصه بهره مندی از فناوری نانو عقب بماند. در این راستا نیاز است که دو طیف از تولید کنندگان و مصرف کنندگان لوازم خانگی از دستاوردهای فناوری نانو آشنا شوند.
حبیب اله انصاری دبیرکل و رییس ستاد برنامه ریزی و اجرایی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در مورد اطلاع رسانی قابلیت‌های فناوری نانو بین مردم و صنعتگران می‌گوید: «هم افزایی بین مردم و صنعت در بهره مندی منجر به استقبال مردم از محصولات نانویی خواهد بود و این امر متضمن افزایش زمینه های تولید و افزایش تقاضا در بازار می‌شود. از طرفی محصولات نانویی می‌تواند تغییرات زیادی در زندگی مردم ایجاد کند یکی از این تغییرات بهداشت و سلامت است زیرا ظروفی که یا فناوری نانو تولید می‌شوند به سهولت تمیز شده یا چربی ها روی اجاقی که دارای صفحه نانویی است راحتتر از بین می‌رود.»
وی همچنین ورود فناوری نانو به عرصه صنایع لوازم خانگی را از نظر اقتصادی نیز مثبت دانست و گفت: «لوازم خانگی که با فناوری نانو تولید شده اند موجب بالا بردن بهره وری می‌شوند زیرا قیمت تمام شده محصولات با فناوری نانو کاهش یافته و بعد از فراگیر شدن در میان مردم به دلیل جلوگیری از هزینه های اضافی قیمتها نیز کاهش می‌یابد بنابراین تولید افزایش یافته و بهره وری و صرفه اقتصادی محصولات نانویی بیشتر خواهد بود.»