ثبت ۱۸۵ تقاضای استفاده از فناوری نانو درهفدهمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش های صنعتی و کامپوزیت

۱۸۵ تقاضای استفاده از فناوری نانو در هفدهمین نمایشگاه رنگ، رزین، پوشش‎های صنعتی و مواد کامپوزیت که از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه ۹۶ برگزار شد ثبت شده است.

هفدهمین دوره از نمایشگاه بین‎المللی رنگ، رزین، پوشش‎های صنعتی و مواد کامپوزیت با عنوان IPCC2017 با هدف آشنایی صنایع و دست‎اندرکاران این حوزه با آخرین فناوری‎های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران از ۱۴ تا ۱۷ مهرماه برگزار شد. در این دوره از نمایشگاه شرکت‏‌های داخلی و خارجی در ۱۷ گروه تخصصی محصولات خود را ارائه نمودند.

براساس بررسی‎های انجام شده، حجم بازار رنگ و پوشش در خاورمیانه ۲ میلیارد دلار برآورد شده است که سهم ایران حدود ۲۳ درصد از این بازار است. با توجه به ظرفیت بالای موجود در کشور از نظر واحدهای صنعتی، استفاده از فناوری‎های نوین از جمله فناوری نانو در حوزه مواد اولیه و محصولات در این صنعت، کمک شایانی به افزایش سهم ایران در این بازار خواهد کرد.

شرکت‎های فناوری نانو نیز با هدف ارائه آخرین دستاوردهای خود در این حوزه، محصولات خود را در هفدهمین دوره از نمایشگاه بین‎المللی رنگ، رزین، پوشش‎های صنعتی و مواد کامپوزیت در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.
محصولات مبتنی بر فناوری نانو که در این دوره از نمایشگاه عرضه شدند عبارتند از:

۱٫ “شیلرفرآیندپارس” با محصول پوشش تبدیلی نانوسرامیک بر پایه زیرکونیوم. این پوشش با حذف فسفات و کرومات از پایه اصلی ترکیبات تحول بزرگی در پوشش‎های تبدیلی ایجاد کرده است. همچنین افزایش مقاومت به خوردگی، چسبندگی رنگ، دوستدار بودن محیط زیست، عدم نیاز به انرژی و قابل استفاده در کلیه صنایع فلزی از جمله ویژگی‎های بارز این پوشش است.

۲٫ ” بساپلیمر” با محصول کفپوش رزینی ضدسایش. این محصول ضمن داشتن خاصیت آنتی‎استاتیک و آنتی‎باکتریال، در برابر مواد شیمیایی مقاومتی عالی داشته و قابل شستشو می‎باشد. مقاومت فیزیکی، مکانیکی، استحکام ضربه و نیز سرعت نصب این کفپوش‎ها بسیار بالا می‎باشد.
۳٫ ” نوآوران نانوصنعت معین” با محصول نانوافزودنی کنترل‎کننده خوردگی. این نانوافزودنی با قابلیت کاربرد در صنایع دریایی و محیط‎های نمکی و نیز قابلیت افزودن به انواع رنگ و رزین و اپوکسی، با استفاده از افزایش باندگپ charge transfer را کاهش می‎دهد و باعث کاهش خوردگی می‎شود.
۴٫ ” نانوفناوران خاور” با خدمات پوشش نانوالیاف روی بستر فیلترهای کارتریجی. این فیلترهای نانویی با افزایش جذب و جداسازی ذرات تا میزان حداقل ۲برابر فیلترهای معمولی، کیفیت عملیات فیلتراسیون را تا ۳ برابر افزایش می‎دهند.
۵٫ ” کیا نانوپوشش” با پوشش تبدیلی نانوزیرکونیوم. این محصول با ایجاد یک لایه نانومتری بر روی سطح، چسبندگی رنگ بر روی سطح و خواص ضد خوردگی را افزایش می‎دهد.
۶٫ بخش ” آب و پساب ” با سامانه‎های تصفیه پساب.

لازم به ذکر است که در این دوره از نمایشگاه ۱۸۵ فرم تقاضای فناوری و محصول ثبت گردید که در نمودار زیر سهم هر کدام از حوزه‎‎های فناوری از مجموعه تقاضاها نشان داده شده است.

filereader.php?p1=main_f645bf2fd9e7480c0