برون سپاری تولید انبوه و فرمولاسیون نانوبرچسب تشخیص سرطان

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید نانوبرچسب‌های شناسایی تومور سرطانی، فرآیند تولید و فرمولاسیون محصول خود را به یک شرکت تولیدکننده نانومواد در هلند برون‌سپاری کرده است.

شرکت ایمجیون بیوسیستمز (Imagion Biosystems) در حوزه ساخت نانومواد مغناطیسی به منظور استفاده در شناسایی سرطانی و دیگر بیماری‌ها تخصص دارد. این شرکت همکاری مشترکی با یکی از تولیدکنندگان نانوذرات آغاز کرده است تا نانوذرات مورد نظر خود را به تولید انبوه برساند و با این کار اولین فرمولاسیون خود را برای استفاده در مطالعات بالینی سرطان پستان آماده کند.
ایمجیون برای این منظور تفاهم‌نامه‌ای با شرکت هلند کم کانکشن (ChemConnection) منعقد کرده که براساس آن، شرکت کم‌کانکشن تولید و فرمولاسیون نانوبرچسب HER2 را برای ایمجیون انجام خواهد داد.
یکی از بندهای این تفاهم‌نامه آن است که شرکت تولیدکننده موظف به ارائه دستورالعملی برای فناوری MagSense است و همچنین برای مطالعات سم‌شناسی و ایمنی نیز باید دستورالعملی ارائه دهد. این فعالیت‌ها در سه ماهه اول سال آینده میلادی انجام خواهد شد.
این فناوری به گونه‌ای طراحی شده که به پزشک اجازه می‌دهد تا با استفاده از نانوذرات زیستی و ایمن، اقدام به برچسب‌زنی، تعیین موقعیت و مشخصه‌یابی سلول‌های سرطانی در مراحل اولیه تشکیل کند.
این همکاری مشترک به انجام آزمون بالینی روی این ماده در آینده منتهی خواهد شد.