ثبت ۲۱۸ تقاضای استفاده از فناوری نانو در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران

در سیزدهمین نمایشگاه آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران که از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه ۹۶ برگزار گردید، شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری نانو به معرفی محصولات و خدمات مرتبط با این حوزه به صنعتگران پرداختند که منجر به ثبت ۲۱۸ تقاضای استفاده از فناوری شده است.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تاسیسات آب و فاضلاب ایران با عنوان watex2017 و با حضور بیش از ۳۷۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برپا گردید. در این نمایشگاه که از ۲۴ تا ۲۷ مهرماه در جریان بود، شرکت‌های نانویی فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دادند.
این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در حوزه صنعت آب، پذیرای شرکت‌هایی از کشورهای آلمان، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، اتریش، مجارستان، دانمارک، سوییس، چین، کره جنوبی، ترکیه و امارات بود. در کنار این شرکت‌ها و سایر شرکت‌های داخلی، شرکت‎های فناوری نانو نیز با هدف ارائه آخرین دستاوردهای خود در این حوزه، محصولات مختلفی را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند. محصولات مبتنی بر فناوری نانو که در این دوره از نمایشگاه عرضه شدند، عبارتند از:
۱. سامانه بیوراکتور غشایی و غشاهای هالوفیبر پلی الفینی به عنوان دستاوردهای شرکت‌ دانش بنیان “ایفاپژوهش” در حوزه تصفیه فاضلاب و پساب‌های صنعتی.
۲. سیستم تصفیه آب خاکستری و غشاهای سرامیکی نانوساختار که توسط شرکت “دانش پژوهان صنعت نانو” ارائه گردیدند.
۳. سامانه کاویتاسیون پلاسمایی به همت شرکت “پالایش پلاسما صنعت” جهت تصفیه آب و پساب‌های صنعتی.
۴. سامانه‌های نیترات زدایی مبتنی بر الکترودیالیز انتخابی، آرسنیک زدایی مبتنی بر نانوجاذب‌ها و سیستم نانوکاویتاسیون به عنوان محصولات “شرکت پیام آوران نانوفناوری فردانگر” در حوزه تصفیه آب و پساب.
ارائه‌ی این محصولات و فناوری‌ها در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه، منجر به ثبت ۲۱۸ تقاضای استفاده از فناوری نانو در حوزه‎های مرتبط با صنعت آب و فاضلاب شد. توزیع موضوعی این تقاضاها به شرح زیر است:

filereader.php?p1=main_c74d97b01eae257e4

شایان ذکر است، غرفه ستاد توسعه فناوری نانو در این نمایشگاه در سالن “میلاد ب” محل دائمی نمایشگاه بین‎المللی تهران، واقع شده بود.