احتمال استفاده از تراشه‌های ۷ و ۸ نانومتری در ‌ Galaxy S9سامسونگ

سامسونگ احتمالاً از تراشه‌های ۷ و ۸ نانومتری در تلفن همراه نسل جدید خود، گلکسی S9 استفاده کند. این خبر در گزارشات اخیر این شرکت، اعلام شده‌است.

شرکت سامسونگ الکترونیکز در گزارشی که به تازگی منتشر شده‌است، اعلام کرد که در تلفن همراه نسل جدید خود موسوم به گلکسی S9 احتمالاً از تراشه‌های ۷ و ۸ نانومتری شرکت کوالکام استفاده کند.
سامسونگ از تراشه‌های کوالکام و تراشه‌های ساخت خود برای تلفن‌های همراه پرچمدار سری S استفاده می‌کند. در تلفن همراه S8 سامسونگ از تراشه ۸۳۵ اسنپدراگون و تراشه Exynos 8895 سامسونگ استفاده شده‌است که هر دوی آن‌ها روی فناوری ۱۰ نانومتری این شرکت بنا شده‌اند.
این گزارش نشان می‌دهد که سامسونگ پیش‌بینی می‌کند فناوری تولید ۸ نانومتری خود را برای نسل جدید تراشه‌های Exynos برای تلفن همراه S9 استفاده کند و در حال آماده شدن برای تولید تراشه‌های ۷ نانومتری است.
شرکت تایوانی TSMC که تراشه اسنپدارگون را برای کوالکام تولید خواهد کرد، قصد دارد تا از فناوری ۷ نانومتری بهره‌برداری کند. این فناوری مصرف انرژی کمتری داشته و از نظر هزینه نیز ارزان‌تر از فناوری ۸ نانومتری است.
شرکت سامسونگ قصد دارد تا تراشه‌های کوالکام را تولید کند؛ تراشه ۸۳۵ نیز در لیست تولید این شرکت قرار دارد. کوالکام قراردادی با شرکت سامسونگ امضاء کرده که براساس آن، سامسونگ از تراشه‌های این شرکت در نیمی از تلفن‌های همراه S8 استفاده کند.
در این گزارش آمده است که هر چند واحد ساخت تراشه سامسونگ از کوالکام پیش افتاده است، اما واحد کسب و کار تلفن همراه سامسونگ قصد دارد تا از تراشه‌های ۷ نانومتری تولید شده توسط TSMC که عملکرد بالا و مصرف انرژی کمی دارند در نسل جدید تلفن‌های همراه خود استفاده کند.
شرکت اپل از فناوری ۱۴ نانومتری سامسونگ و تراشه‌های ۱۶ نانومتری TSMC برای تلفن همراه آیفون ۶S استفاده کرده است.