نشست سالانه کانون همزمان با دهمین نمایشگاه نانو

کانون برگزیدگان نانو با هدف ارتباط و هدایت مستمر برگزیدگان باشگاه نانو، حفظ هسته نخبگی با تنوع رشته‌ها و تخصص‌ها و هدایت اعضا جهت محقق و یا فناور شدن آن‌ها شکل گرفته است. در این راستا، جلسه کانون برگزیدگان باشگاه نانو هم‌زمان با دهمین نمایشگاه نانو (IranNano 2017)، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور حدود ۴۰ تن از اعضای کانون در روز اول نمایشگاه مورخ چهاردهم مهرماه برگزار شد.

در گردهمایی سالانه اعضا کانون برگزیدگان نانو هم‌زمان با دهمین نمایشگاه نانو در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در ابتدا به مدت یک ساعت، جلسه معارفه با ورودی‌های جدید کانون برگزار شد. در این جلسه ابتدا اهداف شکل‌گیری کانون و سپس ساختار و ماهیت کانون معرفی شد. در ادامه با فوتوکلیپ، تصاویر رویدادهای یک سال اخیر کانون به همراه توضیحات مربوط به آن‌ها ارائه شد. در نهایت کمیته‌های علمی مختلف معرفی شد و همچنین دبیران کارگروه‌های آموزش، منابع انسانی، حمایت، سیاست‌گذاری و ارتباطات نیز به معرفی کارگروهشان پرداختند تا ورودی‌های جدید با اطلاعات کافی زمینه فعالیت خودشان در کانون را انتخاب کنند.
بعد از جلسه معارفه، نشست سالانه کانون برگزیدگان به روال سال‌های گذشته برگزار شد. در این نشست از دبیران قبلی کارگروه‌ها تقدیر به عمل آمد؛ همچنین دبیران جدید کارگروه‌ها به معرفی خود و برنامه‌شان پرداختند. در ادامه این رویداد، نیز ورودی‌های جدید کانون خودشان را معرفی کردند و در نهایت نظراتشان را در مورد فعالیت‌های کانون بیان کردند.
پس از پایان نشست و بازدید از نمایشگاه دهم، کارگاه پتنت برگزار شد. در این کارگاه ابتدا مطالب مختصری در مورد مالکیت فکری و پتنت گفته شد و در ادامه با انجام یک پروژه عملی با موضوع ساخت موشک مسیر رسیدن ایده به ذهن و پیگیری آن تمرین شد و به گروه برگزیده جایزه‌ای داده شد. فعالیت‌های موردنظر در این روز عبارت‌اند از: هم‌اندیشی بر روی نقشه راه و برنامه‌های کانون، انتخاب دبیران جدید کارگروه‌ها، بازدید از نمایشگاه، فعالیت در غرفه کانون برگزیدگان (مختص تمام‌ روزهای جشنواره(.
شایان‌ذکر است در این دوره از نمایشگاه فناوری نانو، یک غرفه جهت معرفی فعالیت‌ها و اهداف کانون برگزیدگان باشگاه نانو در غرفه باشگاه نانو اختصاص داشت. از مهم‌ترین اهداف دایر شدن این غرفه فعالیت در جهت شناخته شدن بیشتر برند کانون بود.