تأمین هزینه توسعه فناوری نانوزیست محصول ترمیم استخوانی

شرکت آرتوس موفق به دریافت حمایت مالی برای توسعه فناوری NanoBone شده است. این شرکت قصد دارد تا از این حمایت مالی برای توسعه دامنه کاربرد این فناوری استفاده کند.

شرکت آرتوس (Artoss) به دنبال ترکیب فیزیک و زیست‌شناسی برای تولید زیست‌مواد نانوساختار است؛ ترکیبی که بتوان از آن برای مرمت استخوان استفاده کرد. برای این کار، شرکت آرتوس موفق به دریافت حمایت مالی شده است.
این شرکت در حال حاضر فناوری موسوم به NanoBone® را در ایالات متحده توزیع می‌کند. این فناوری در واقع محصولی در حوزه جوانه استخوانی است که در پزشکی استفاده می‌شود. در حال حاضر بیش از ۴۰۰ هزار مورد استفاده موفقیت‌آمیز از NanoBone گرانولی و NanoBone SBX Putty در طول ۱۰ سال گذشته در اروپا و آمریکا گزارش شده است.
آرتوس اخیراً یک حمایت مالی از انجلمد (angelMB) دریافت کرده است. هدف شرکت آرتوس از دریافت این حمایت مالی، استفاده از آن برای توسعه فناوری NanoBone است تا شکل‌های تازه‌ای از این فناوری را برای نیازهای بالینی ویژه‌ای مورد استفاده قرار دهد. این شرکت به دنبال توسعه این فناوری به گونه‌ای است که بتوان از پوششی برای تقویت ایمپلنت‌های استخوانی و ترمیم مشکلات ستون فقرات استفاده کرد.
در حال حاضر شرکت‌های مختلفی از فناوری‌ نانو برای رفع مشکل ستون فقرات استفاده می‌کنند. برای مثال شرکت تایتان اسپاین (Titan Spine) که در بخش تولید ادوات پزشکی فعالیت دارد، ساخت ایمپلنت‌های قابل کاشت در ستون فقرات را از جمله سرفصل‌های کاری خود قرار داده است. تایتان اخیراً فناوری جدیدی موسوم به ICD-10 که حاوی نانوپوشش است را به لیست محصولات خود افزوده است. فناوری سطحی nanoLOCK، اولین ابزار قابل کاشت مبتنی بر فناوری نانو است که موفق به دریافت تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا شده‌است. چندی پیش نیز یک جراح در آمریکا اقدام به کاشت این قطعه در بدن یکی از بیماران خود کرد.