فروش خط تولید حافظه ALD/CVD به کره جنوبی

شرکت آیکسترون موفق به فروش خط تولید حافظه ALD/CVD خود به یک شرکت کره‌ای شده است. این فروش بعد از برداشتن محدودیت‌های اعمال شده بر شرکت آیکسترون انجام شد.

آیکسترون (Aixtron) یکی از شرکت‌های آلمانی فعال در حوزه تجهیزات نیمه‌هادی است. این شرکت اعلام کرد که موفق به دریافت تأییدیه CFIUS برای فروش خط تولید حافظه ALD/CVD شده است. این محصولات در کارخانه این شرکت در کالیفرنیا ساخته و قرار است به شرکت ایجین تکنولوژی (Eugene Technology) فروخته شود. ایجین یک شرکت کره‌ای است که در حوزه ساخت تجهیزات نیمه‌هادی نظیر لایه‌نشانی اتمی و سامانه‌های لایه‌نشانی شیمیایی از فاز بخار فعالیت می‌کند.
آیکسترون اعلام کرد که به پشتیبانی و فروش در حوزه ALD/CVD ادامه خواهد داد و همچنین فعالیت‌های خود را در حوزه لایه نازک کپسوله شده دنبال خواهد کرد.
پیش از این مشکلاتی برای آیکسترون پیش آمده بود و امکان فروش برای این شرکت محدود شده بود که اخیراً این محدودیت‌ها برداشته شده و این شرکت می‌تواند کسب و کار خود را توسعه دهد.
یکی از روش‌های تولید حافظه استفاده از روش ALD است. تولید حافظه‌ها و امکان کنترل روی ساختار آن‌ها بسیار دشوار است. استفاده از ALD از روش‌های عالی برای حل چالش‌های موجود در مسیر تولید این حافظه‌هاست. یکی از مزیت‌های این روش، امکان کنترل رشد نقص‌های اکسیدی روی سطح است. با ALD امکان کنترل دقیق سطح وجود دارد، به طوری که می‌توان با دقت اتمی ساختار سطح را کنترل کرد. در حال حاضر ALD فناوری رایج و ثابت شده در صنعت بوده که در بخش نیمه‌هادی به کررات مورد استفاده قرار می‌گیرد.