عرضه تجاری نانوذراتی برای رهاسازی دارو

شرکت کریتیو داینستیکس نانوذراتی به بازار عرضه کرده که از آن می‌توان برای رهاسازی دارو استفاده کرد. این شرکت تخصص بالایی در بخش تولید ذرات مغناطیسی برای استفاده در داروها دارد.

کریتیو داینستیکس (Creative Diagnostics) در حوزه دارویی و علوم زیستی سال‌ها تجربه دارد. این شرکت اخیراً سامانه رهاسازی دارویی مبتنی بر نانوذرات ارائه کرده است که از آن می‌توان برای تحقیقات زیستی استفاده کرد. این فناوری را می‌توان در بخش‌هایی نظیر درمان سرطان و بیماری مربوط به مغز استفاده کرد.
در کنار این فناوری، محصولاتی نظیر Absolute Mag™ ، DiagPoly™ و DiagNano™ نیز توسط این شرکت ارائه می‌شوند که نانوذرات طلا، اکسید آهن و ترکیبات پلیمری هستند و برای مقاصد دارویی قابل استفاده هستند.
این شرکت با بهینه‌سازی این نانوذرات و ایجاد تغییراتی در توانستند از آن‌ها برای رهاسازی دارو استفاده کنند و نسل جدیدی از سامانه‌های دارویی را تولید کردند.
در حال حاضر از نانوذرات به‌عنوان ابزاری برای رهاسازی ترکیبات دارویی فعال زیستی استفاده می‌شود؛ ترکیباتی که انحلال کمی در آب دارند. نانوذرات علاوه‌بر این که داروها را از گزند شرایط سخت محیطی حفظ می‌کند، خواص نامناسب آن‌ها را نیز کنترل می‌کنند تا عوارض جانبی برای بدن نداشته باشند.
جسیکا والدورف از مدیران بخش تحقیق و توسعه این شرکت می‌گوید: «کریتیو دانستیکس صاحب فناوری رهاسازی دارو با کیفیت بالاست که خدمات تکرارپذیر با کارایی بالا به محققان و شرکت‌ها ارائه می‌کند. این فناوری جدید و محصولات مرتبط با آن برای محققانی طراحی شده که روی تولید و طراحی دارو کار می‌کنند.»
رندی واگن از محققان این شرکت می‌گوید: «ما از این که چنین محصولات دارویی برای بازار در حال رشد این حوزه عرضه می‌کنیم، بسیار خوشحالیم. کریتیو داینستیکس به کار خود ادامه می‌دهد تا محصولات بیشتری به صنایع و دانشگاه‌ها ارائه کند.»
کریتیو داینستیکس یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش تولید ذرات مغناطیسی و محصولات مرتبط با آرایه‌های ایمنی است. این شرکت طیف وسیعی از مواد را برای تأمین نیاز صنایع و دانشگاه به بازار عرضه کرده است.