همگرایی فناوری‌ نانو و طب‌سوزنی برای درمان سرطان

پژوهشگران کره‌ای نشان دادند که با ترکیب فناوری‌ نانو و طب‌سوزنی می‌توان روشی برای درمان سرطان ارائه کرد. سوزن‌های مورد استفاده در این روش با استفاده از فناوری‌ نانو، حفره‌دار شده‌اند.

محققانی از کره‌جنوبی با ترکیب فناوری‌ نانو و طب‌سوزنی، روشی برای درمان سرطان ارائه کردند. سولی وهمکارانش از مؤسسه دائگو گیونگبوک نشان دادند که با روشی جدید و متفاوت می‌توان به جنگ سرطان رفت. این گروه نشان دادند که در این روش از فناوری‌ نانو و فناوری طبابت شرقی استفاده شده است.
پژوهشگران این پروژه دریافتند که با استفاده از طب‌سوزنی، نشانگرهای زیستی مولکولی مرتبط با خواص ضدسرطان تغییر می‌کند. این اولین بار در جهان است که محققان از طب‌سوزنی که در آن فناوری‌ نانو به کار رفته، برای درمان سرطان استفاده کردند.
در طبابت شرقی، طب سوزنی برای درمان اختلالات عضلانی و همچنین تسکیل درد استفاده می‌شود. در این پروژه محققان از سوزن‌های نانوحفره‌‌ای استفاده کردند. برای ساخت سوزن‌های حاوی حفره از نانوفناوری الکتروشیمیایی استفاده شده است. زمانی که این روش روی موش‌های آزمایشگاه اعمال شد، محققان دریافتند که نشانه‌های وجود سرطان در موش کاهش یافت.
سولی می‌گوید: «در این تحقیقات از ترکیب فناوری‌ نانو و پزشکی شرقی استفاده شده است، طبابتی که در آن از سوزن برای درمان استفاده می‌شود. سوزن به بدن بیمار وارد شده و بیماری‌هایی نظیر سرطان را از بین می‌برد. ما در این پروژه با همگرایی دو فناوری مختلف، اقدام به ارائه روشی جدید برای درمان کردیم. ترکیب فناوری‌ نانو و طب سوزنی موجب بهبود اثربخشی درمان می‌شود.»
سازمان غذا و داروی آمریکا روش درمانی رادیکال جدیدی را برای درمان سرطان پذیرفته است. یسکارتا که توسط شرکت کیت فارما (Kite Pharma) ارائه شده، روشی برای استفاده از سیستم ایمنی بدن بیمار به‌منظور از بین بردن تومور سرطانی است. سازمان غذا و داروی آمریکا این روش را برای استفاده روی بزرگسالان پذیرفته است. این روش می‌تواند نوع وخیمی از بیماری سرطان خون را از بین ببرد؛ بیماری که شیمی‌درمانی از درمان آن عاجز است.