مسابقه ملی فناوری نانو مورد تائید بنیاد ملی نخبگان قرار گرفت

بر اساس توافق صورت گرفته ده برگزیده نخست مسابقه ملی نانو از مسابقه چهارم به بعد می‌توانند از تسهیلات اعطایی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند شوند.

بنیاد ملی نخبگان در آخرین اطلاعیه خود (کد ٧۴٩۵٣)، ٩ رویداد مهم علمی کشور را که در حوز‌ه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود، در بسته‌ حمایتی خود معرفی کرد. جشنواره بین‌المللی خوارزمی، جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی، جشنواره بین‌المللی فارابی نیز از جمله این رویدادها هستند.
به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، برای برگزیدگان مسابقه ملی فناوری نانو علاوه بر لوح تقدیر و جوایز نقدی، امتیازی در سوابق فعالیت‌های نخبگانی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مختلف «دانشجویی»، «دانش‌آموختگی»، «فرهنگی» و «استادان سرآمد» در نظر گرفته می‌شود.
بر اساس توافق صورت گرفته، معادل ۵٠ درصد امتیاز رتبه اول بخش «دانشجویی و آزاد» جشنوارۀ بین‌المللی خوارزمی در هر یک از آیین‌نامه‌های حمایتی بنیاد ملی نخبگان اعم از آیین‌نامه‌های نظام وظیفه تخصصی، دانشآموختگان و دانشجویان برتر و … به ٣ نفر اول و معادل ٢٠ درصد امتیاز رتبه دوم بخش «دانشجویی و آزاد» جشنوار بین‌المللی خوارزمی به نفرات چهارم تا دهم در آزمون دوره‌های چهارم، پنجم، ششم و هفتم مسابقه ملی فناوری نانو تعلق گرفت.
شایان ذکر است، نحوه تعلق این امتیاز به برگزیدگان هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو از سوی بنیاد ملی نخبگان در حال بررسی است و اطلاعات تکمیلی آن متعاقباً اعلام خواهد شد. (برای مشاهده خبر در سایت بنیاد نخبگان می‌توانید به اینجا مراجعه نمایید.)
فرایند بهره‌مندی برگزیدگان از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان بدین‌ترتیب است که دبیرخانه مسابقه پس از مشخص شدن نتیجه نهایی رویداد، برگزیدگان را به بنیاد ملّی نخبگان معرفی می‌کند و بنیاد ملّی نخبگان نیز با بررسی برگزیدگان، با اعطای تسهیلات زیر از آنان پشتیبانی می‌کند:
-اعطای لوح تقدیر
-اعطای جایزه نقدی
-لحاظ امتیاز در سوابق فعالیت‌های نخبگانی به منظور بهره‌مندی از تسهیلات مختلف «دانشجویی»، «دانش‌آموختگی»، «فرهنگی» و «استادان سرآمد»
-لحاظ امتیاز برای بهره‌مندی از تسهیلات ارتقای فنّاورانه (اختراع برگزیده) و تبدیل آن به محصولی دانش‌بنیان و بازار مدار
برگزیدگان مورد تأیید بنیاد ملی نخبگان می‌توانند در زمان ثبت درخواست خود در سامانۀ اطلاعاتی بنیاد (به نشانی www.soraya.bmn.ir)، حکم برگزیدگی خود را نیز بارگذاری کنند تا امتیاز آن برای ایشان مطابق مقررات تسهیلِ مورد نظر، اعمال شود.
هشتمین مسابقه ملی فناوری نانو با هدف ایجاد فضای رقابتی سالم به منظور افزایش آشنایی دانشجویان با فناوری نانو، گسترش آموزش فناوری نانو در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی – آموزشی کشور، شناسایی برترین ها و نخبگان این حوزه از فناوری و حمایت از آنها و جهت‌دهی فعالیت‌های آموزشی و حمایت‌های تشویقی صورت گرفته از سوی ستاد توسعه فناوری نانو، در دو مرحله (حضوری (کتبی)‏ و غیرحضوری (آنلاین)) و بصورت آزمون چهارگزینه‌ای برگزار خواهد شد.
گفتنی است، علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مسابقه ملی فناوری نانو مراجعه کنند.