همکاری مشترک ایران و یازده کشور اروپایی و آسیایی در موضوع ایمنی و گواهی دهی محصولات نانو

رویداد بین‌المللی «نشست آسیا-اروپا در زمینه ایمنی و گواهی‌ دهی محصولات فناوری نانو» در روز سه‌شنبه ٧ آذرماه (٢٨ نوامبر ٢٠١٧) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد. در این نشست متخصصانی از ۱۲ کشور جهان شامل: ایران، اتریش، فرانسه، یونان، ایرلند، ایتالیا، کره جنوبی، روسیه، پرتغال، اسلونی، تایلند و تایوان حضور خواهند یافت.

ایمنی و استانداردسازی در حوزه فناوری نانو یکی از زیرساخت‌های کلیدی برای تجاری‌سازی و توسعه محصولات نانو در سطوح ملی و بین‌المللی محسوب می‌شود. گردهمایی بین‌المللی تحت عنوان « نشست آسیا-اروپا در زمینه ایمنی و گواهی‌ دهی محصولات فناوری نانو»، با هدف معرفی قوانین، مقررات و برنامه‌های کشورها در حوزه ایمنی نانو و گواهی دهی به محصولات فناوری نانو در تاریخ ٢٨ نوامبر ٢٠١٧ در تهران برگزار خواهد شد.
در جلسات این نشست نمایندگان کشورها و سازمان‌های مختلف، دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های خود را در زمینه تدوین مقررات و دستورالعمل‌ها، صدور گواهینامه و برچسب‌گذاری محصولات نانو ارائه می‌دهند. این رویداد بین‌المللی تبادل اطلاعات، دانش و تجربه در حوزه ایمنی و گواهی دهی محصولات فناوری نانو را تسهیل می‌کند و در نظر دارد به گسترش همکاری‌های متقابل بین کشورها و آغاز طرح‌های مشترک در آن حوزه کمک نماید.
لازم به یادآوری است، این نشست توسط ستاد توسعه فناوری نانو و با مشارکت شبکه ایمنی نانو ایران، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مجمع نانوی آسیا (ANF)، مرکز تایکس کمیسیون اروپا (TAIEX) برگزار خواهد شد.
همچنین دومین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو (NMNS2017) با حضور متخصصان و استادانی در رشته‌های فناوری‌نانو، سم‌شناسی، ایمنی محیط زیست، بهداشت حرفه‌ای، بیوشیمی، زیست‌شناسی، بهداشت غذایی، علوم دارویی و پزشکی از کشورهای مختلف، بعد از نشست و در روزهای ٨ و ٩ آذرماه برگزار خواهد شد و اکثر میهمانان این نشست در کنار میهمانانی از کشورهای دیگر، در کنفرانس نانوپزشکی و ایمنی نانو (NMNS 2017) حضور خواهند یافت.