کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو آغاز به کار کرد

دومین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو در روزهای ۸ و ۹ آذر ماه ١٣٩۶ (۲۹ و ۳۰ نوامبر ٢٠١٧) باحضور میهمانانی از کشورهای اروپایی، آسیایی، افریقا، اقیانوسیه و ایالات متحده امریکا در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می‌شود.

دومین کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو (NMNS2017) با محوریت کاربردهای فناوری نانو در پزشکی وموضوعات ایمنی نانو، متخصصان، مدیران و پژوهشگرانی از کشورهای مختلف، همچون: اتریش، ایتالیا، فرانسه، یونان، انگلستان، ایالات متحده، ژاپن، استرالیا، اسلونی، لوکزامبورگ، کره جنوبی و افریقای جنوبی را گردهم آورده است.
دکتر حسین قنبری هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر علمی کنگره بین‌المللی ایمنی نانو ایران، گفت: «در حوزه ایمنی نانو نیز موضوعات ارزیابی مواجهه، روش شناسی، تعیین مشخصات، ردیابی و پایش، سلامت شغلی و ایمنی زیست‌محیطی، سم شناسی، اکوتوکسیکولوژی و ارزیابی چرخه عمر و استانداردسازی و تنظیم مقررات، از جمله مباحث و محورهای کلیدی هستند که در این کنگره مورد بررسی قرار می‌گیرند.»
وی افزود: «در این کنفرانس از مجموع ٣٧۵ چکیده مقاله دریافت شده از ١٧ کشور جهان، ٣۴٠ مقاله مورد پذیرش داوران قرار گرفت. ١٢ مقاله توسط محققان به صورت شفاهی و سایر مقالات به صورت پوستر ارائه می‌شود. ١۶ سخنران از کشورهای مختلف به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.»
گفتنی است در حاشیه این کنفرانس، مدرسه بین‌المللی نانوپزشکی و نانوایمنی، سه کارگاه با عناوین زیر در حاشیه کنفرانس برگزار می‌کند: 

  • سیستم تشخیصی با استفاده از سیستم میکرو آرایه
  •  شناسایی و درک اهمیت نانومواد اتفاقی برای ایمنی و سلامت محیط زیست
  •  تجاری سازی پژوهشهای نانوفناوری: از آزمایشگاه تا بازار

قنبری در پایان تصریح کرد: «در این کنفرانس، علاوه بر برگزاری سخنرانی‌های کلیدی توسط اساتید مطرح ملی و بین المللی در حیطه نانوپزشکی و نانوایمنی، انواع سمپوزیوم ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی نیز برگزار می‌گردد و فرصت خوبی را برای محققین از سراسر دنیا جهت تبادل نظر و ایجاد همکاری در سطح ملی و بین المللی در حوزه های مختلف نانوپزشکی و نانوایمنی فراهم می آورد. همچنین ٢ مسابقه دانشجوی در طول برگزاری کنفرانس و ارائه پوستر و سپس انتخاب ۴ پوستر برگزیده از دیگر برنامه‌های کنفرانس بین المللی نانو پزشکی و ایمنی نانو در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۸ و ۹ آذر در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.»