هم‌افزایی دو شرکت برای تولید تراشه

کالیفرنیا نانوتکنولوژیز (California Nanotechnologies) که در حوزه‌ی تولید قطعات حاوی مواد نانوساختار فعالیت دارد، قراردادی با یکی از تولیدکنندگان تراشه به امضاء رسانده است تا در تولید تراشه با این شرکت همکاری کند.

کالیفرنیا نانوتکنولوژیز (California Nanotechnologies) اعلام کرد که قرارداد جدیدی به مبلغ ۲۰۲ هزار دلار با یکی از تولیدکنندگان تراشه منعقد کرده است. این قرارداد مربوط به فاز دوم برنامه‌ای است که در آن کالیفرنیا نانوتکنولوژیز قرار است در بخش طراحی نمونه اول تراشه‌‌ای همکاری کند.
یکی از مهمترین بخش‌های این قرارداد، کار روی متدولوژی با حجم بالاست تا در نهایت راهکار تولید انبوهی ارائه شود. فاز دوم این برنامه قرار است در مدت تقریبی ۶ ماه به اتمام برسد. درصورت موفقیت، فاز بعدی این برنامه تولید انبوه است.
این شرکت اعلام کرد که نصب و راه‌اندازی سامانه Fuji Mark v SPS در ماه سپتامبر ۲۰۱۷ به اتمام رسید. این سامانه برای فاز دوم فرآیند تولید تراشه اهمیت زیادی دارد. این تراشه قرار است برای وزارت انرژی آمریکا و چند مشتری بزرگ دیگر تولید شود.
کالیفرنیا نانوتکنولوژیز اعلام کرده که این شرکت سفارش‌های مختلفی از شرکت‌هایی نظیر بوئینگ و آدیداس دریافت کرده است. کالیفرنیا نانوتکنولوژیز قصد نصب سامانه SPS در دانشگاه ایالتی آیوا و دانشگاه ایالتی لوئیزیانا را تا دو ماه آینده دارد.
دیوید گرنت، مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «شرکت کالیفرنیا نانوتکنولوژیز در حال تنوع بخشیدن به مشتریان خود است که این موضوع گواهی بر رشد پایدار و بلندمدت این شرکت است.»
کالیفرنیا نانوتکنولوژیز در حال تداوم همکاری با گروه‌های فعال در رشته‌ علم مواد است و برای این کار در کنفرانس MS&T 2017 که مربوط به حوزه علم مواد است شرکت داشته است. این کنفرانس از ۸ تا ۱۲ اکتبر ۲۰۱۷ در پترزبورگ برگزار شد.
در این کنفرانس این شرکت سامانه‌ی تولید SPS خود را به نمایش گذاشت که نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.