دورخیز صنعت و دانشگاه برای بهبود باتری‌های خودروی الکتریکی

شرکت ویلیام بلیث قصد دارد با همکاری دانشگاه منچستر و مؤسسه ملی گرافن، اقدام به استفاده از اکسید گرافن در تولید آند باتری کند. هدف این گروه، بازار خودروهای الکتریکی است.

شرکت ویلیام بلیث (William Blythe) پروژه‌ی تحقیقاتی جدیدی را با مؤسسه ملی گرافن و دانشگاه منچستر آغاز کرده است. این پروژه به دنبال توسعه‌ی مواد گرافنی جدید برای استفاده در خودروهای الکتریکی است.
این همکاری مشترک میان صنعت و دانشگاه، می‌تواند اکوسیستم همکاری مشترک در منطقه را تقویت کند. در این پروژه، شرکت ویلیام بلیث تجربیات خود را در بخش شیمی سنتزی معدنی و اکسید گرافن با کیفیت بالا به اشتراک می‌گذارد. دانشگاه منچستر و مؤسسه ملی گرافن نیز با توانمندی‌های علمی خود در این پروژه مشارکت دارند.
ولادیمیر فالکو، مدیر مؤسسه ملی گرافن، می‌گوید: «یکی از بالاترین اولویت‌های ما در بخش باتری‌های یون لیتیم، استفاده از گرافن برای تولید نسل جدید آند و کاتد برای این نوع باتری‌هاست. در این پروژه، با همکاری مشترک به دنبال دسترسی به مواد دو بعدی برای استفاده در باتری‌های جدید هستیم.»
اکسید گرافن یکی از شکل‌های مختلف گرافن است که دارای خواص و ویژگی‌های منحصر به فردی برای استفاده در محصولات مختلف است.
در این پروژه که دو سال به ‌طول خواهد انجامید، این گروه به دنبال تولید مواد مورد استفاده در آند باتری‌هاست. این آندها می‌توانند در باتری خودروهای الکتریکی استفاده شوند و در نهایت موجب رقابت‌پذیرتر شدن خودروهای الکتریکی نسبت به خودروهای درون احتراقی شوند. کامرون دی که فرآیند تولید اکسید گرافن شرکت ویلیام بلیث را ابداع کرده است، در این پروژه مشارکت دارد.
فناوری‌های مربوط به انرژی‌های تجدیدپذیر طی چند سال آینده به‌عنوان فناوری‌های برتر بازار شناخته خواهند شد. روش‌های برتر ذخیره‌سازی انرژی می‌تواند کلید توسعه باشند.
مواد پیشرفته یکی از حوزه‌های اصلی تحقیقات در دانشگاه منچستر است. شرکت ویلیام بلیث به دنبال توسعه‌ی فناوری مبتنی بر شیمی معدنی است که درصدد تجاری‌سازی این فناوری‌هاست. این شرکت قصد دارد تا کاربردهای متعددی برای اکسید گرافن تولید شده‌ی خود در صنعت پیدا کند. ذخیره‌سازی انرژی یکی از این بخش‌های با پتانسیل بالا است.