امارات میزبان یکی از تولیدکنندگان نانومحصول آرایشی و بهداشتی

شرکت پاناسی‌نانو (PanaceaNano) برای تولید نانومحصول ضدپیری وارد بازار کشور امارات شده‌است. یکی از برندگان جایزه نوبل سال ۲۰۱۶، از بنیان‌گذاران این شرکت است.

شرکت پاناسی‌نانو (PanaceaNano) یکی از شرکت‌های آمریکایی فعال در حوزه‌ی فناوری‌ نانو است. این شرکت اخیراً وارد کشور امارات شده تا با همکاری دولت این کشور روی توسعه‌ی این فناوری و به‌ کارگیری آن برای حل مشکلات این کشور اقدام کند.
دولت امارات متحده عربی اخیراً راهبردهایی را اتخاذ کرده که با استفاده از آن‌ها به‌دنبال ایجاد انقلاب صنعتی چهارم است. امارات معتقد است که برای ایجاد این انقلاب باید از فناوری‌ نانو استفاده کرده و آن را در بخش‌هایی نظیر سلامت و صنعت به کار برد. یوسری بوتروس از بنیان‌گذاران شرکت پاناسی‌نانو می‌گوید: «با اطلاع از فرصت‌های جاری و آینده در بازار امارات، ما مشتاقیم تا با همکاری مشترک، فناوری‌ها و تجربیات مورد نیاز را در اختیار این کشور قرار داده و از آن در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم. با توجه به ماهیت فناوری‌ نانو، ما نمی‌توانیم به‌طور دقیق لیست کاملی از کاربردهای آن را ارائه دهیم، اما می‌توانیم بگوییم که این فناوری در جنبه‌های مختلف زندگی وارد می‌شود.»
شرکت پاناسی‌نانو اخیراً دستاورد تازه‌ای در بخش فناوری نانومواد آلی موسوم به Organic Nano Cube به‌دست آورده است. پتنت این فناوری توسط شرکت پاناسی‌نانو به ثبت رسیده است. یکی از بنیان‌گذاران این شرکت در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت جایزه نوبل برای توسعه‌ی فناوری ماشین مولکولی شده‌است.
پیش از این، دولت امارات از فناوری‌ نانو برای افزایش ایمنی شهری استفاده کرده‌ بود. این کشور برای بخش مقابله با آتش از فناوری‌ نانو استفاده می‌کند و کارخانه‌ای را برای تولید نانوابزار در شهر دبی تأسیس کرده است. این نانوابزار درصورت افزایش دما ( بروز آتش‌سوزی) فعال می‌شود.
شرکت پاناسی‌نانو به دنبال فرمولاسیون نانومحصول ضدپیری است که برای این کار از فناوری نانومواد آلی ONC استفاده می‌کند. این نانومحصول علاوه براین فناوری از فناوری مهندسی مولکولی که جایزه نوبل به‌آن داده شده نیز بهره‌مند است. این فناوری منجر به تولید محصولی می‌شود که ۱۰ برابر بهتر از محصولات موجود در بازار است.