روشی برای تولید انبوه و ارزان قیمت اکسید سریم

شرکت سریون ادونسد متریالز (Cerion Advanced Materials) فرآیندی برای تولید صنعتی نانوذرات اکسید سریم دارد که با قیمت کم می‌تواند نانوذرات اکسید سریم برای صنایع مختلف تولید کند.

شرکت سریون ادونسد متریالز (Cerion Advanced Materials) اعلام کرد که فرآیندی برای سنتز ارزان قیمت نانوذرات اکسید سریم با خلوص بالا و ابعاد یکنواخت ارائه کرده است. این نانوذرات برای استفاده در دوغاب‌های صاف‌کاری و پولیش دقیق مناسب است.
مت وینسلو از مدیران شرکت سریون می‌گوید: «شکی وجود ندارد که با این فرآیند می‌توان ذرات ریزتر تولید کرد. برای تولید چنین ذراتی باید فرآیند تولید پیچیده‌ای به‌ کار گرفت.»
اکسید سریم در حال تجاری‌سازی بوده و نانوذرات بسیار کوچک از این ماده تولید و به بازار عرضه شده‌است. پیش از انتخاب اکسید سریم برای تجاری‌سازی، محققان این شرکت به بررسی بازار و فرصت‌های موجود در آن پرداختند. آن‌ها به‌ سرعت دریافتند که نیاز جدی به این ماده در بازار وجود دارد و دوغاب‌های پولیش سطح از این ترکیب تولید می‌شوند. اکسید سریم نرخ زدایش بالایی داشته و با بیشتر افزودنی‌ها قابل انطباق است. با این حال بیشتر نانوذرات اکسید سریم موجود در بازار مقرون به صرفه نبوده و تولید کنندگان نمی‌توانند آنها را برای بیشتر عملکرد در فرمولاسیون دوغاب‌ها، آماده کنند.
وینسلو می‌افزاید: «این فرآیند به ما اجازه می‌دهد تا محصولات مختلفی را براساس نیاز مشتریان تولید کنیم، به‌طوری که ابعاد، تجمع و pH محلول متناسب با نیاز مشتری تنظیم شده باشد. این فرآیند به‌گونه‌ای است که قابلیت تولید انبوه و ارزان قیمت را داراست.»
فرآیند مورد استفاده این شرکت امکان کنترل ذرات بزرگ را در فرمولاسیون نهایی دارد. پایداری محلول به‌دست آمده بالا بوده و امکان عامل‌دار کردن سطح و تقویت آن با دیگر مواد نظیر لانتانیوم وجود دارد. براساس اظهارات این شرکت، این فرآیند می‌تواند برای تولید محصول در مقیاس تن به‌ کار رود.
سریون یکی از شرکت‌های تولید کننده نانوذرات با عملکرد بالا است که محصولات خود را به صنایع مختلف عرضه می‌کند. صنایعی نظیر الکترونیک چاپی، افزودنی‌های صنعتی و کاتالیست از جمله مشتریان این شرکت هستند.