قراردادی برای ترکیب دو فناوری برای توسعه‌ی باتری‌ها

شرکت لاکهد مارتین که در حوزه‌ی ساخت باتری فعالیت دارد، برای استفاده از گرافیت و گرافن شرکت الکورا برای ساخت آند باتری یون لیتیم، قرارداد همکاری مشترک با این شرکت منعقد کرده است.

شرکت کانادایی لاکهد مارتین (Lockheed Martin) همکاری مشترکی با شرکت الکورا ادونسد متریالز (Elcora Advanced Materials) آغاز کرده تا با همکاری مشترک روی توسعه‌ی فناوری آند باتری یون لیتیم کار کنند. این همکاری مشترک منجر به رشد بازار باتری یون لیتیم شده و به نیاز موجود در این حوزه پاسخ می‌دهد.
ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر در حال افزایش بوده و ذخیره‌سازی آن نیز به طبع با افزایش تقاضا روبرو خواهد بود. در حال حاضر شاهد افزایش نصب سامانه‌های خورشیدی هستیم و از سوی دیگر مشتریان زیادی به سوی استفاده از سامانه‌های ذخیره‌سازی انرژی مبتنی بر باتری یون لیتیم گرایش پیدا کرده‌اند. شرکت الکورا از آندهای گرافیت برای این نوع باتری‌ها استفاده می‌کند. این شرکت که در سال ۲۰۱۱ تأسیس شد، به دنبال تولید گرافیت و گرافن بوده و همچنین در جستجوی کاربردهای این دو ماده در صنعت است. الکورا گرافیت را از معدن سریلانکا استخراج کرده و برای تولید گرافن نیز روش مقرون به صرفه‌ای را ارائه کرده است.
تروی گرنت، مدیرعامل شرکت الکورا، می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که همکاری مشترک راهبردی با شرکت لاکهد مارتین آغاز کرده‌ایم؛ شرکتی که در حوزه‌هایی نظیر انرژی و هوافضا فناوری‌هایی را ارائه کرده است.»
رزماری چپدلاین از مدیران شرکت لاکهد مارتین می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که با شرکت الکورا وارد همکاری مشترک شده‌ایم. آینده انرژی تجدیدپذیر در این همکاری مشترک نهفته است. الکورا در تولید گرافیت و گرافن تجربه‌ی خوبی دارد. از این دو ماده می‌توان برای ساخت آند باتری یون لیتیم استفاده کرد. استفاده از فناوری شرکت الکورا موجب می‌شود تا نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مضر به حداقل برسد.»
دفتر مرکزی لاکهد مارتین در مریلند واقع شده و ۱۲۵ هزار نفر در این شرکت کار می‌کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ قریب به ۴۷ بیلیون دلار فروش داشته است.