استارت‌آپی که فناوری آزمایشگاه روی تراشه را تجاری‌سازی می‌کند

شرکت نوپای راب میکروفلویدیکس (RAB-Microfluidics) موفق به دریافت حمایت مالی از Innovate UK شده تا با استفاده از این حمایت مالی و همکاری با شرکت وایدبلو (Wideblue) اقدام به تجاری‌سازی فناوری آزمایشگاه روی تراشه کند.

یکی از استارت‌آپ‌های دانشگاه ابردن موفق به دریافت ۱۰۰ هزار پوند حمایت مالی برای توسعه محصول خود شد. این شرکت نوپای انگلیسی حمایت مالی خود را از بنیاد نوآوری بریتانیا دریافت کرده است، مرکزی که وابسته به دولت بریتانیا بوده و وظیفه حمایت از طرح‌های نوآورانه را دارد. قرار است با این حمایت مالی محصولی که در آن از فناوری آزمایشگاه روی تراشه استفاده شده، تجاری‌سازی شود.
رقم دقیق این حمایت مالی ۹۵۷۷۱ پوند بوده که در صورت موفقیت طرح، ابزاری ساخته می‌شود که می‌توان با آن هزینه تعمیر و نگهداری تجهیزات سنگین را کاهش داد. این طرح، پروژه مشترکی میان شرکت راب میکروفلویدیکس و شرکت همکار آن، وایدبلو است تا در نهایت این همکاری مشترک منجر به توسعه محصولی جدید شود.
وایدبلو یک شرکت انگلیسی واقع در شهر گلاسکو بوده که در حوزه طراحی و ساخت فعالیت دارد. این شرکت تجربه زیادی در بخش فناوری‌های جدید و ارائه محصولات نو به بازار دارد.
این حمایت مالی در واقع جایزه‌ای است که به شرکت راب داده شده است، این جایزه در برنامه جام‌جهانی استارت‌آپ‌های دانشگاه به شرکت برگزیده اعطا می‌شود. این برنامه در واقع یک مسابقه بین المللی بوده که برای شناسایی نوآوری و کارآفرینان تدارک دیده شده است. شرکت راب در میان ۷۰ شرکت‌کننده دیگر وارد رقابت شده و جایزه برتر را در دسته فناوری‌های بالا به‌دست آورد.
این شرکت توسط روتیمی آلابی از دانشجویان دانشگاه آبردن تاسیس شده است. او در حال حاضر از پشتیبانی برنامه حمایتی ABVenture Zone دانشگاه استفاده می‌کند. آلابی طی ۹ ماه گذشته موفق به توسعه و ساخت نمونه اول محصول خود شده است و همین نمونه اولیه نظر سرمایه‌گذاران و مشتریان احتمالی آن را جلب کرده است.
تا کنون ۱۵ میلیون پوند توسط بنیاد نوآوری بریتانیا برای این رقابت‌ها هزینه شده است تا از نوآوری‌های مختلف حمایت شود.