ارتقای فناوری نانوسل در تلویزیون‌های الجی

شرکت ال‌جی فناوری نانوسل خود را که در ساخت تلویزیون به کار می‌گیرد، ارتقاء داده است. ابعاد نانوذرات به کار رفته در فناوری نانوسل به یک نانومتر کاهش یافته که این موضوع دقت رنگ را افزایش داده است.

اگر به دنبال خرید تلویزیون هستید، در حال حاضر دو نوع فناوری در بازار رایج است. اولی LCD و دومی OLED است که کیفیت بالاتری نسبت به LCD دارد. البته تمام محصولات LCD موجود در بازار از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند و در این بین فناوری نانوسل ال‌جی شرایط متفاوتی دارد.
نانوسل نام فناوری شرکت ال‌جی در بخش LCD است که دقت رنگ بسیار بالایی دارد. فناوری نانوسل نوآوری مبتنی بر نقاط کوانتومی است که اولین بار چند سال پیش توسط ال‌جی ارائه شد. این نقاط کوانتومی برای تولید فیلتر رنگ در تلویزیون‌ها به‌کار می‌روند.
با تابش به نقاط کوانتومی با ابعاد مختلف، تلویزیون می‌تواند رنگ‌های دقیقی ایجاد کند؛ در نهایت طیف وسیعی از رنگ‌ها ایجاد می‌شود. البته ال‌جی تنها شرکتی نیست که از نقاط کوانتومی برای تولید نمایشگر استفاده می‌کند. شرکت‌های مختلفی این کار را کرده و روی این فناوری نام‌های مختلف می‌گذارند.
امسال ال‌جی یک گام دیگر فناوری نانوسل را جلوتر برده و نسخه‌های قبلی فناوری نقاط کوانتومی را توسعه داده است. این شرکت از ذرات هم‌اندازه با ابعاد یک نانومتر برای تولید نمایشگر استفاده کرده است، در حالی که در نسخه‌های قبلی ابعاد ذرات کاملاً متفاوت بود. با یکسان شدن ابعاد ذرات، دقت رنگ بسیار افزایش می‌یابد.
در این فناوری بهبود یافته، نانوذرات طول موج‌های بیشتری را جذب کرده و در نتیجه، رنگ سبز کاملاً سبز بوده و هیچ گرایشی به آبی ندارد. بنابراین می‌توان گفت که دقت رنگ بهبود قابل توجهی یافته است. این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا بیننده بتواند از زوایای مختلف به تلویزیون نگاه کند؛ بدون این که تغییری در تصویر به چشم آید.
ال‌جی تلویزیون ۴K مجهز به فناوری بهبود یافته نانوسل را با مدل‌های مختلف به بازار عرضه کرده است، به‌طوری که در حال حاضر تلویزیون‌های مجهز به این فناوری با ابعاد ۴۹ تا۶۵ اینج در بازار موجود است.