نانوحسگری با قابلیت ترکیب شدن با منسوجات

یک استارت‌آپ بریتانیایی به نام کانتینیوم تکنولوژیز (Continuum Technologies) برنده‌ی رقابت چالش نوآوری باز نوکیا در سال ۲۰۱۷ شد. این استارت‌آپ موفق به ساخت نانوحسگری شده که از آن می‌توان در منسوجات استفاده کرد.

کانتینیوم تکنولوژیز (Continuum Technologies) یکی از شرکت‌های نوپا در حوزه‌ی نانوفناوری قابل پوشیدن است که موفق به دریافت جایزه چالش نوآوری باز نوکیا شده‌است. این چالش برای حمایت از مدل‌های کسب و کار جدید و برای ایجاد جهانی ایمن‌تر و هوشمندتر تدارک دیده شده‌است.
چالش نوآوری باز ۲۰۱۷ نوکیا از شرکت‌هایی که به‌دنبال وارد شدن به بازارهای جهان در حوزه‌ی اینترنت اشیاء، ایمنی و امنیت و شهرهای هوشمند هستند، برای شرکت در این چالش دعوت کرد. در این رقابت‌ها ۱۰ فینالیست انتخاب شدند که ایده‌های خود را در یک کارگاه دو روزه ارائه کردند.
کانتینیوم یک استارت‌آپ بریتانیایی است که جایزه‌ی نخست رقابت‌ها را دریافت کرد. این شرکت موفق به ساخت نانوحسگری شده که می‌توان آن را با منسوجات ترکیب کرد. این فناوری برای ورزشکاران مناسب بوده و به آن‌ها کمک می‌کند تا به‌صورت زنده داده‌های مربوط به سلامتی خود را رصد کنند.
کاترین بوواک از مدیران راهبردی شرکت نوکیا می‌گوید: «کانتینیوم می‌تواند سطح خدمات در بخش ورزشی را ارتقاء دهد، بهبودهایی در عملکرد و سرعت ورزشکار ایجاد کند و در عین حال مانع از ایجاد جراحت شود. این نانوحسگر می‌تواند به‌صورت هوشمند شرایط ورزشکار را رصد کند. چشم‌انداز اینترنت اشیاء با این نانوحسگر می‌تواند به واقعیت تبدیل شود.»
بو ایلوس می‌گوید: «همه‌ی شرکت‌ها یک زمان کوچک هستند، اما می‌توانند گسترش پیدا کنند. ما معتقدیم که کارآفرینان می‌توانند این دنیا را تغییر دهند.»
استارت‌آپ‌های برنده فرصت نوآوری بیشتر و همکاری مشترک با نوکیا را دارند. آن‌ها به بازار جهانی نوکیا، فناوری‌ها، محصولات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری نوکیا دسترسی دارند.
از دیگر برندگان این رقابت‌ها می‌توان به شرکت‌های ذیل اشاره کرد:
Toposens: اولین حسگر سه بعدی مبتنی بر اولتراسونیک را ساخته است.
LISNR: شرکتی که به دنبال ارائه‌ی استاندارد جدید برای ارتباط میان دستگاه‌ها با استفاده از صدا است.
Enigmedia: شرکتی که در حوزه‌ی رمزگذاری و انتقال امن اطلاعات فعالیت دارد.