طراحی نانوالکترود جدیدی برای تسریع سرعت شارژ باتری یون لیتیم

شرکت الکورا در حال توسعه‌ی الکترودهای جدیدی برای ساخت باتری یون ‌لیتیم با ظرفیت بالا و سرعت شارژ بالاتر است. در این الکترودها از گرافن به جای کربن بلک استفاده شده‌است.

شرکت الکورا (Elcora) اعلام کرد که این شرکت موفق به توسعه‌ی باتری‌های یون لیتیم با استفاده از فناوری‌ نانو شده‌است. الکورا با استفاده از گرافن باتری‌هایی با سرعت شارژ بالا ساخته است.
گرافن به دلیل هدایت الکتریکی و گرمایی بالا، دارای کاربردهای متعددی است. در حال حاضر فناوری ‌باتری‌های یون لیتیم دارای محدودیت زمان شارژ است که شرکت الکورا قصد دارد با استفاده از خواص گرافن بر این مشکل غلبه کند. با استفاده از ویژگی‌های الکتریکی و رسانایی گرافن می‌توان فناوری باتری‌های یون لیتیم را بهبود چشم‌گیری داد.
الکورا قصد دارد به دلایل ذیل اقدام به توسعه‌ی باتری‌های یون لیتیم گرافنی کند:
• الکورا در حال حاضر گرافن با کیفیت بالا را با استفاده از تجهیزات پردازشی گرافیت تولید می‌کند.
• الکورا الکترودهای یون لیتیم را با استفاده از همان تجهیزات پردازشی تولید می‌کند.
• الکورا دارای تجربه‌ی بالا در فناوری تولید باتری یون لیتیم است و در حال حاضر همکاری راهبردی با شرکای صنعتی مختلفی دارد.
• الکورا دارای آزمایشگاه تحقیق و توسعه‌ی باتری یون لیتیم است.
شرکت الکورا می‌تواند با بهینه‌کردن هدایت الکتریکی و گرمایی الکترودها، اقدام به بهبود عملکرد باتری‌های یون لیتیم کند. الکترودهای باتری‌ها معمولاً از کربن بلک ساخته می‌شوند که این شرکت قصد دارد گرافن را جایگزین آن کند. برای این کار الکورا به‌دنبال استفاده از روش‌های پردازشی زیست‌سازگار است. گرافن رسانا می‌تواند روی سینتیک انتقال بار تأثیرگذار باشد و با این کار شرایط را برای شارژ سریع باتری فراهم کند.
برخلاف کربن بلک، گرافن با کیفیت بالا دارای نیمه عمر کوتاهی بوده و در مدت زمان چند روزه دچار زوال می‌شود؛ بنابراین باید روش‌هایی برای افزایش زمان ماندگار باتری‌های گرافنی ارائه کرد. الکورا دارای فرآیند تولید گرافن است که از آن‌ها برای فرمولاسیون الکترود استفاده می‌کند. این کار به این شرکت فرصت بهبود کیفیت گرافن را پیش از وارد شدن به ساختار الکترود می‌دهد.
هدف الکورا این است که فناوری جدیدی برای ساخت باتری ارائه دهد که بتوان با استفاده از آن ظرفیت و توان بیشتری را البته با هزینه‌ی کم در باتری ایجاد کرد.