خرید ۵۴ پتنت برای تقویت فناوری لیتوگرافی نانوچاپ

شرکت نانوگان (NanoGaN) اقدام به خرید ۵۴ پتنت کرده تا از آن‌ها برای توسعه‌ی فناوری‌های خود استفاده کند. این پتنت‌ها قرار است به‌صورت مکمل برای لیتوگرافی نانوچاپ این شرکت استفاده شود.

شرکت نانوگان (NanoGaN)،یکی از شرکت‌های تابعه‌ی آی‌کیویی (IQE)، اقدام به خرید ۵۴ پتنت‌ها از شرکت لوکستالتک (Luxtaltek) کرده تا از آن‌ها برای توسعه‌ی فناوری‌های خود استفاده کند. لوکستالتک یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه و ویفر مورد استفاده در بخش LED است. خرید این پتنت‌ها به شرکت نانوگان کمک می‌کند تا فناوری مکمل برای لیتوگرافی نانوچاپ مورد نیاز خود را به‌دست آورد.
این فناوری مکمل که نانوگان خریداری کرده، قرار است به‌صورت مکمل در فرآیندهای فعلی این شرکت استفاده شود. دامنه‌ی کاربرد آن از آنچه که اکنون توسط IQE استفاده می‌شود، فراتر رود. در حال حاضر IQE از این فناوری‌ها در بخش لیزر استفاده می‌کند.
شرکت نانوگان در نظر دارد تا این پتنت‌ها را در بخش قطعات نوری نظیر لیزرهای نشر سطحی، لیزر نشر دهنده لبه، فوتونیک سیلیکونی، سامانه‌های الیاف نوری، نمایشگرهای میکرو LED و حسگرهای تصویری نظیر عناصر نوری پراکنده و زیست‌حسگرها مورد استفاده قرار دهد.
IQE معتقد است که با توجه به فناوری و توانمندی نانولیتوگرافی موجود در این شرکت، نانوگان می‌تواند موقعیت خوبی در تجاری‌سازی فناوری‌های جدید به‌دست آورد.
درو نلسون از مدیران اجرایی IQE می‌گوید: «در طول چند سال گذشته، IQE موفق به توسعه‌ی فناوری‌های جدیدی شده که در نهایت به ثبت پتنت ختم شده‌است. این توانمندی‌ها با تجربیات این شرکت ترکیب شده تا برای تجاری‌سازی فناوری‌های جدید مورد استفاده قرار گیرد. این روند موجب تقویت موقعیت IQE شده‌است. خرید این پتنت‌های جدید مزیت‌های رقابت‌پذیری جدیدی برای ما فراهم می‌کند و موجب ظهور فناوری‌های جدید می‌شود.»