تولید انبوه تراشه ۱۰ نانومتری توسط سامسونگ

شرکت سامسونگ اعلام کرد که تولید انبوه تراشه‌های حافظه DRAM ده نانومتری خود را آغاز کرده است. این شرکت نسل دوم این تراشه‌ها را که مصرف کمتر و سرعت بیشتری را نسبت به نسل اول دارد، به بازار عرضه می‌کند.

شرکت سامسونگ الکترونیکس که بزرگترین تولید کننده تراشه‌های حافظه‌ای در جهان است، اعلام کرد که تولید انبوه نسل دوم تراشه‌های ۱۰ نانومتری خود را آغاز کرده است. این تراشه‌ها از نوع حافظه‌های DRAM هستند.
این شرکت کره‌ای اعلام کرده که تولید DRAMهای ۸ گیگابایتی را به‌صورت انبوه آغاز کرده است؛ حافظه‌هایی که در آن‌ها تراشه‌های ۱۰ نانومتری استفاده شده‌است.
نسل دوم این تراشه‌ها ۳۰ درصد بهره‌وری بیشتری نسبت به نسل اول تراشه‌های ۱۰ نانومتری دارد. سامسونگ در سال ۲۰۱۶ نسل اول این نوع تراشه را وارد بازار کرد.
همچنین سامسونگ اعلام کرده که این تراشه‌ی جدید ۱۰ درصد سریع‌تر و ۱۵ درصد کم‌مصرف‌تر از نسل اول است. گیویونگ جین از مدیران بخش کسب و کار حافظه سامسونگ می‌گوید: «با افزایش فروش نسل دوم نانوتراشه‌های ۱۰ نانومتری DRAM، ما می‌توانیم تولید این حافظه‌ها را افزایش دهیم. تقاضای زیادی در بازار وجود دارد و فروش بیشتر موجب بهبود کسب و کار ما شده و رقابت‌پذیری را افزایش می‌دهد.»
شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان (TSMC) بزرگترین تولید کننده تراشه در جهان از نظر درآمد است. این شرکت برای تولیدکنندگان ادوات مختلف در سراسر جهان تراشه تولید می‌کند. هر سه ماه یک بار این شرکت اقدام به انتشار آماری از درآمد و فروش خود می‌کند. در آخرین گزارشی که این شرکت ارائه کرده، درآمد حاصل از فروش فناوری ۱۶ و ۲۰ نانومتری این شرکت کاهش یافته است. لازم به ذکر است که ۲۴ درصد از درآمد کل این شرکت از محل فروش این دو فناوری تأمین می‌شود. درآمد این شرکت نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته‌ ۳۱ درصد کاهش یافته است. این شرکت اعلام کرد که فروش فناوری ۱۶ نانومتری رو به کاهش بوده و درآمد این شرکت از محل فروش این فناوری نیز افت کرده است. به نظر می‌رسد که فناوری ۱۰ نانومتری در سال آینده بتواند جایگزین فناوری ۱۶ نانومتری شود.