افزایش دقت صدا در هدفون با پوشش گرافنی

شرکت ای‌آر‌ال (ERL) اقدام به عرضه‌ی هدفونی کرده که در آن از دیافراگم‌هایی از جنس گرافن استفاده شده‌است. این لایه‌ی گرافنی موجب افزایش دقت صدا می‌شود.

شرکت ای‌آر‌ال (ERL) به‌تازگی محصول جدیدی به بازار عرضه کرده است. این محصول نوعی هدفون است که با استفاده از فناوری‌ نانو تولید شده و از مزیت‌هایی نسبت به محصولات موجود در بازار برخوردار است. این هدفون بی‌سیم از طریق رابط بلوتوث به دستگاه متصل می‌شود.
آنتن قدرتمند این هدفون توسط محققان موسسه‌ی فناوری ماساچوست و مهندسان بخش صوت، طراحی شده‌است تا ارتباط بی‌سیم قوی‌تری را ایجاد کند. این آنتن‌ها روی گوشی بسیار کوچک این هدفون قرار داده شده‌اند. خود گوشی نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که به دلیل ابعاد بسیار کوچکی که دارد، به راحتی در گوش قرار گرفته و به سادگی بیرون نمی‌آید؛ بنابراین در حین کار با یک برخورد ساده از گوش جدا نمی‌شود.
تنها با یک کلیک ساده هر دو گوشی به هم متصل می‌شوند. قیمت این گوشی در حدود ۴۹ دلار است و جایگزین مناسبی برای هدفون‌های رایج در بازار است.
در این هدفون از مواد سیلیکونی استفاده شده‌است که به کاربر اجازه می‌دهد صدای بیرون از گوشی را بلوکه کرده و کیفیت صدای شنیداری از گوشی بهبود یابد. روی این هدفون‌ها از دو دیافراگم دارای پوشش گرافنی استفاده شده‌است. دلیل استفاده از گرافن در این هدفون‌ها، افزایش دقت صدا است.
به جای استفاده از القای میدان مغناطیسی نزدیک، این شرکت از بلوتوث برای ارتباط میان گوشی چپ و راست استفاده کرده است. این هدفون در دو مدل مختلف عرضه می‌شود که یکی ۴۹ دلار و دیگری ۷۹ دلار قیمت دارد. هدفون اول در حین کار ۴ ساعت و هدفون دوم ۴۰ ساعت ‌دوام باتری دارد.