اعطای جایزه به استارت‌آپ‌های برتر در حوزه فناوری‌ نانو

وزارت علوم کره‌جنوبی با بررسی استارت‌آپ‌های راه‌اندازی شده که توسط دانشجویان، به ۱۰ استارت‌آپ که ایده‌های حوزه‌ی‌ فناوری‌ نانو را تجاری‌سازی کرده‌اند، جوایزی اعطا کرد.

وزارت علوم کره‌جنوبی و ICT به ۱۰ دانشجوی این کشور که در دانشگاه‌های مختلف کره‌جنوبی مشغول پژوهش هستند، جوایزی اهدا کرد. این جایزه‌ها به دلیل پژوهش‌های انجام شده توسط این دانشجویان در حوزه‌ی فناوری‌ نانو و وارد کردن دستاوردهای پژوهشی به خارج از آزمایشگاه به این دانشجویان اهدا شده‌است.
ماه گذشته‌ی میلادی، وزارت علوم کره‌جنوبی با همکاری یکی از سازمان‌های حمایت کننده از استارت‌آپ‌ها، رقابتی را ترتیب داد که در آن از دانشجویانی که ایده‌های خود را در قالب استارت‌آپ پیاده‌سازی و در نهایت کسب وکاری در این حوزه ایجاد کرده‌اند، درخواست شده تا در این رقابت شرکت کنند. این استارت‌آپ‌ها توسط دانشجویان راه‌اندازی شده‌است تا ایده‌ی خود را تجاری‌سازی کنند.
در نهایت وزرات علوم کره‌جنوبی ۱۰ دانشجو را به‌عنوان برنده انتخاب کرد؛ دانشجویانی که با استفاده از فناوری‌ نانو اقدام به تولید محصول کرده‌اند. جایزه‌ی برتر به KAIST برای ساخت سامانه‌ی رانندگی ضدمستی اعطا شد. برای این کار از چاپ سه بعدی و نانوحسگر گازی استفاده شده‌است، نانوحسگری که در آن مواد نانوساختار به کار گرفته شده‌است.
زمانی که راننده با سطح الکل خون بالایی روی صندلی می‌نشیند، حسگر گازی میزان اتانول موجود در تنفس او اندازه‌گیری می‌کند. در صورتی که سطح بالای اتانول در بازدم راننده شناسایی شود، فرمان اخطار صادر شده و به راننده اطلاع داده می‌شود و در نهایت موتور خاموش می‌شود.
جایزه‌ی طلایی نیز به یک گروه تحقیقاتی از مؤسسه‌ی ملی علم و فناوری اولسان برای ساخت بالش هوشمند اعطا شد. این بالش زیر سر نوزاد قرار می‌گیرد و به قالب‌گیری صحیح سر نوزاد کمک می‌کند. این بالش میزان فشار وارد شده را اندازه‌گیری کرده و از روی آن شکل جمجمه‌ی نوزاد را تشخیص می‌دهد و در نهایت به‌گونه‌ای شکل می‌گیرد که متناسب با نیاز سر نوزاد باشد.