استفاده از نانوذرات برای رهاسازی ترکیبات دارویی شاهدانه

فناوری شرکت نانوسفیر برای دریافت جایزه‌ی برتر در صنعت ترکیبات مرتبط با گیاه شاهدانه انتخاب شده‌است. این شرکت فناوری مبتنی بر نانوذرات برای افزایش اثربخشی ترکیبات شاهدانه در بخش دارویی ارائه کرده است.

شرکت نانوسفیر هلث ساینس (NanoSphere Health Sciences) اعلام کرد که این شرکت توسط انجمن ملی صنعت شاهدانه برای دریافت جایزه‌ی فناوری‌ برتر معرفی شده‌است. این جایزه به شرکتی داده می‌شود که موفق به ارائه‌ی فناوری جدیدی و تأپیرگذاری روی این صنعت شده باشد.
ریچارد کوفمن از مدیران شرکت نانوسفیر می‌گوید: «از این که فناوری ما به‌عنوان فناوری مهمی در بازار تشخیص داده شده بسیار شگفت‌زده نشدم. البته ما از این که برای دریافت این جایزه انتخاب شدیم، بسیار خوشحال هستیم. ما امیدواریم که این فناوری مبتنی بر نانوذرات بتواند کاربردهای جدیدی در بازار پیدا کند.»
نانوسفیر در حال تجاری‌سازی نسل جدید از نانوذرات است که پلتفورم فناوری جدیدی برای رهاسازی ترکیبات دارویی شاهدانه است که با نام تجاری Evolve Formula عرضه خواهد شد.
در سال ۲۰۱۷، محصول NanoSerum برای استفاده در حوزه‌ی پزشکی وارد بازار شد و توانست در مدت کمتر از شش ماه بازار را در اختیار بگیرد. این محصول اولین محصول تجاری است که به‌صورت بالینی مورد آزمایش قرار گرفته و می‌تواند به‌عنوان مسکنی سریع، درد را در مدت چند دقیقه تسکین دهد.
رابرت ساتون، مدیرعامل شرکت نانوسفیر، می‌گوید: «در صورتی که سرمایه‌گذاران از شرکت ما پشتیبانی کنند، مشتریان بیشتری به فناوری ما دست پیدا می‌کنند. محصول NanoSerum ما از نظر کیفیت و اثربخشی مورد بررسی قرار گرفته است.»
نانوسفیر انتظار دارد که شبکه‌ی تولید و فروش خود را در بازار گسترش دهد، بتواند در ایالت‌های مختلف آمریکا فناوری خود را عرضه کند، لیسانس این فناوری را به فروش برساند و در نهایت محصولات جدیدی را روانه بازار کند. هر محصول به‌گونه‌ای از ترکیبات گیاه شاهدانه برای مقاصد دارویی استفاده می‌کند.
نانوسفیر در حوزه‌ی زیست‌فناوری فعالیت دارد و به‌صورت تخصصی روی تولید سامانه‌های رهاسازی مبتنی بر نانوذرات کار می‌کند. این شرکت پتنتی نیز در این حوزه به ثبت رسانده است.