دریافت سرمایه‌ برای مرحله‌ی نهایی آزمون بالینی نانوداروی ضدسرطان چشم

شرکت آئورا بیوساینس (Aura Bioscience) برای انجام فاز نهایی آزمون بالینی نانوداروی ضد سرطان چشم، موفق به دریافت ۳۰ میلیون دلار حمایت مالی از سوی چند سرمایه‌گذار شد.

شرکت آئورا بیوساینس (Aura Bioscience) موفق به دریافت ۳۰ میلیون دلار حمایت مالی برای انجام آخرین مرحله‌ی آزمون بالینی نانوداروی خود شد. این نانودارو که به Au-011 شهرت دارد، مبتنی بر نانوذرات بوده و برای درمان سرطان چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این شرکت قرار است در این فاز، نانوداروی خود را برای درمان بیماران مبتلا به نوعی سرطان چشم نادر موسوم به ملانوم چشمی مورد استفاده قرار دهد. هر چند که این نوع سرطان معمولاً زود شناسایی می‌شود، اما به دلیل نوع روش‌های درمانی، معمولاً به کوری می‌انجامد.
الیزابت دیلوس پینوس، بنیان‌گذار و مدیرعامل این شرکت، می‌گوید: «از آنجایی که جراحی برای این نوع سرطان غیرممکن است، از پرتودرمانی برای درمان استفاده می‌شود. پرتودرمانی تنها ابزاری است که پزشکان در دسترس دارند، اما استفاده آن آسیب‌های جدی به چشم وارد می‌کند و منجر به کوری می‌شود.»
این روش درمانی شرکت آئورا از کوری بیمار جلوگیری می‌کند. در این روش از نانوذرات ویروسی استفاده شده که به سلول‌های سرطانی در چشم متصل می‌شوند. مسئولان این شرکت می‌گویند که این نانوذرات با نور فعال می‌شوند. این بدان معناست که در اثر تابش لیزر به این نانوذرات، مولکول‌ها فعال شده و به غشاء سلول سرطانی آسیب می‌رسانند، به‌طوری که بدون آسیب‌ رساندن به شبکیه‌ی چشم، سلول سرطانی از بین می‌رود. با این روش امکان بازیابی توانایی دیدن در چشم امکان‌پذیر است و در عین حال سلول سرطانی از بین می‌رود.
در حال حاضر شرکت آئورا نتایج مثبتی از آزمون‌ها به‌دست آورده و قصد دارد برای فاز جدید آزمون بالینی ثبت‌نام کند.
حمایت مالی این محصول از سوی چند سرمایه‌گذار صورت گرفته است. در مجموع دریافتی‌های این شرکت از سال ۲۰۰۹ تاکنون به رقم ۷۹ میلیون دلار می‌رسد.
مسئولان این شرکت امیدوارند که با استفاده از این سرمایه‌گذاری جدید، نانوداروی آن‌ها یک گام دیگر به بازار نزدیک شود. پیش‌بینی می‌شود نتایج این آزمون تا سال ۲۰۱۹ مشخص شود.