ثبت پتنتی با موضوع انتقال گرافن تولید شده

شرکت گرولتکس (Grolltex) موفق به ثبت پتنتی با موضوع انتقال گرافن در فرآیند سنتز، شده‌است. این پتنت می‌تواند برای تولید انبوه گرافن مورد استفاده قرار گیرد.

شرکت گرولتکس (Grolltex) موفق به ثبت پتنت جدیدی در حوزه‌ی فناوری‌ نانو شده‌است. این پتنت مربوط به انتقال گرافن تولید شده به محل مورد است.

گرافن ماده‌ای نازک به ضخامت یک اتم متشکل از کربن است. یکی از بزرگترین چالش‌های تولید انبوه گرافن، موضوع انتقال آن است. انتقال گرافن تولید شده از بستر آن به محل مورد استفاده بسیار دشوار است. در بسیاری از موارد، گرافن در حین انتقال دچار آسیب ساختاری می‌شود. از این رو، بسیاری از شرکت‌ها روی موضوع انتقال گرافن کار می‌کنند.

شرکت گرولتکس موفق به حل این مشکل شده و راهکاری برای انتقال گرافن ارائه کرده‌است. این شرکت در حال استفاده از این فرآیند برای تولید دیگر مواد بوده و قصد دارد این فناوری را روی تجهیزات و مواد دیگر نیز به کار گیرد.

از سوی دیگر، طراحان این شرکت می‌توانند تجهیزاتی طراحی کنند که با استفاده از آن می‌توان انتقال گرافن را با آن انجام داد. در این تجهیزات از زیرلایه قربانی‌شونده مس استفاده می‌شود. با بهینه‌سازی و استفاده‌ی مجدد از زیرلایه مس، راهکاری برای تولید گرافن به‌منظور استفاده در حوزه‌های مختلف نظیر تولید OLED و زیست‌حسگر ارائه می‌شود. چندی قبل نیز این شرکت موفق شده بود پتنتی در حوزه‌ی نانوحسگر ثبت کند. فناوری که به گفته‌ی مسئولان گرولتکس منجر به ساخت حساس‌ترین و کوچکترین حسگر جهان می‌شود.

این شرکت در حال کار روی کاربردهای این فناوری است تا از آن در بخش زیست‌حسگری و حوزه‌ی دفاعی استفاده کند. جف درا از بنیان‌گذاران شرکت گرولتکس می‌گوید: «این حسگر تک لایه اتمی را می‌توان برای شناسایی فشار به‌کار برد. این حسگر به‌قدری حساس است که قادر به دریافت سیگنال‌های سلول‌های قلب و ثبت ضربان آن‌هاست. با استفاده از این حسگر می‌توان آزمایش سمیت روی سلول‌های قلبی را انجام داد؛ کاری که با روش‌های رایج زمان‌بر و پرهزینه است و برای تأیید و سنجش عملکرد داروهای جدید ضروری است.»