مزایای یک جوراب نانو واقعی چیست؟

شاید بتوان جوراب نانو را شناخته شده‌ترین محصول بازار این روزهای نانو در ایران عنوان کرد؛ زیرا هر روز هزاران جفت از این جوراب‌ها تولید و به بازار عرضه می‌شود. اما ابهاماتی در این میان مطرح است که در نتیجه مصرف‌کنندگان هنوز تفاوت‌های آن‌ها را به دلایلی نظیر بازار داغ محصولات تقلبی با نام نانو احساس نکرده‌اند.

به تازگی شرکت پاآرا، اقدام به تولید جوراب و لباس زیر با استفاده از نخ‌های حاوی نانو ذرات اکسید روی (ZnO) کرده است که در مقایسه با نانو ذرات نقره (مورد استفاده در دیگر جوراب های نانو) بسیار مفیدترند. این ذرات آنتی باکتریال، برای بهداشت پوست مفید و سازگار با محیط زیست هستند. نخ‌های حاوی نانو ذرات اکسید روی به غیر از خاصیت آنتی باکتریال، خواصی شامل ضد اشعه فرابنفش، زود خشک‌شونده و جذب رطوبت بالا نیز دارند.

بیان اله فرهادی، مدیر عامل شرکت پاآرا و یکی از صد کارآفرین برتر بخش خصوصی کشور در سال ۱۳۹۶، ضمن بیان اهمیت فرهنگ‌سازی در زمینه پوشاک نانویی گفت: «در محصولات این روزهای بازار، بسیاری از تولیدگنندگان بدون داشتن این تأییدیه‌ها تنها به درج نام نانو بسنده کرده‌اند تا مشوقی برای خرید باشد، در حالیکه یک محصول نانویی پس از بارها شستشو با آب معمولی و بدون نیاز به مواد شوینده قوی همچنان راحتی و بهداشت بدن به خصوص پا را به همراه دارد. همچنین این محصولات پا را نسبتاً خشک و بدون ایجاد حساسیت برای مدت‌ها حفظ می‌کنند. از آنجا که بررسی ویژگی‌های آنتی‌باکتریال نخ‌های نانو نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی داشته و برای مصرف‌کنندگان میسر نیست، شناخت نام و نشان شرکت‌های معتبر دارای گواهی سازمان غذا و دارو و گواهی ستاد نانو راهی برای شناخت محصولات بافته از نخ نانویی است.»

فرهادی افزود: «شرکت تولیدی پاآرا از سال ۱۳۸۷ از نخ‌های حاوی نانوذرات، برای تولید جوراب‌های نانو با خواص ضد حساسیت، ضد قارچ، ضد باکتری و ضد بو استفاده کرده است. شرکت پاآرا همچنین علاوه بر تولید جوراب نانو با خاصیت آنتی باکتریال، به گسترش تولیدات خود در زمینه‌ی لباس‌های زیر زنانه و مردانه پرداخته است. این شرکت تولیدی، همگام با عرضه محصولات در داخل کشور، در زمینه ی صادرات به کشورهایی نظیر روسیه، اوکراین، عراق و ترکمنستان اقدام کرده است.»

فرجی، مدیر کارخانه شرکت پاآرا، در رابطه با استفاده از فناوری‌های نو در خط تولید این شرکت توضیح داد: «جوراب و لباس زیر نانویی پاآرا با استفاده از نخ‌های آنتی باکتریال تولید شده که به دلیل تولید این نخ در دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد، حتی پس از ۱۰۰ بار شستشو با آب جوش نیز خواص ذرات نانوی آن از بین نخواهد رفت. جوراب پاآرا بافته شده از نخ های نانویی در جهت رعایت بهداشت بدن دارای ویژگی ضد باکتری بوده و معضل مرسوم ریزش مواد نانو در برخی نمونه‌های بی‌کیفیت موجود در بازار را ندارند. این ویژگی موجب از بین رفتن قارچ‌ها و باکتری‌های میان انگشتان شده و بهداشت پا را به ارمغان می آورد.»

در محصولات پاآرا با هدف جلب رضایت مشتری، کیفیت، بهداشت و آرامش پا به همراه زیبایی و دوام جوراب تولید می‌شود. این محصولات دارای نشان سیب سبز سلامت بوده و نخ‌های مورد استفاده در آن‌ها توسط کمیته نانوی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، انستیتو پاستور ایران و انستیتو IGC ژاپن تأیید شده‌اند. این محصولات با نخ‌های حاوی نانو ذرات اکسید روی در تیرماه ۱۳۹۶ گواهی نانومقیاس ستاد توسعه فناوری نانو را دریافت کرده‌اند.

گفتنی است این محصولات را می‌توان از بیش از ۶۰ فروشگاه در تهران و شهرستان‌ها و همچنین فروشگاه‌های آنلاین نظیر دیجی‌کالا و بامیلو تهیه کرد. برای اطلاعات بیشتر به وبسایت شرکت تولیدی پاآرا مراجعه نمایید.