برنده جایزه Pittcon: دستگاه مشخصه‌یابی نانوذرات در فاز سیال

یک شرکت ابداع کننده فناوری تصویربرداری از نانوذرات در فاز سیال، موفق به دریافت جایزه Pittcon Today Excellence Silver Award برای فناوری خود شده است. این ابزار برای بررسی محصولات حاوی نانوذرات در فاز محلول مناسب است.آن‌ها

شرکت فلوید ایمیجینگ تکنولوژیز (Fluid Imaging Technologies) موفق به دریافت جایزه‌ی Pittcon Today Excellence Silver Award برای محصول خود موسوم به FlowCam nano شده‌است.

این محصول نوعی میکروسکوپ است که امکان تصویربرداری نانومقیاس را فراهم می‌کند. این میکروسکوپ قابلیت تصویربرداری با قدرت تفکیک نانومتری از نانوذرات در فاز سیال را داراست.

کنت پترسون، مدیرعامل شرکت فلوید ایمیجینگ، برای دریافت این جایزه دعوت شد. این محصول از ژانویه ۲۰۱۷ وارد بازار شده و به دلیل عملکرد خود، جایزه‌ی نوآوری را دریافت کرده‌است.

برنده‌ی این جایزه توسط یک هیأت داوران انتخاب می‌شود. شاخص‌هایی از قبیل، خلاقیت، نوآوری، قابلیت پیاده‌سازی، خروجی مفید و تأثیر فناوری بر صنعت و دیگر بخش‌ها برای انتخاب برنده‌ی مورد نظر قرار می‌گیرد.

کنت پتروسون می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که از سوی هیأت داوران برای این جایزه انتخاب شده‌ایم. فناوری پتنت شده FlowCam Nano چند سال قبل برای حل محدودیت‌های موجود در بخش میکروسکوپی تصویربرداری جریان هوا ساخته شد تا این فناوری را بهبود دهد. با بهره‌گیری از میکروسکوپ غوطه‌وری روغن و بهبود توان آن ما موفق شدیم تا از نانوذرات تصویربرداری کنیم؛ چیزی که پیش از این امکان‌پذیر نبود.»

مزیت اصلی این فناوری آن است که می‌توان به‌صورت زنده از ذرات درون سیال تصویربرداری و آن‌ها را شناسایی کرد. با این کار امکان تعیین مورفولوژی ذرات وجود دارد. این قابلیت برای بررسی محصولات مبتنی بر سیال که در آن‌ها از نانوذرات استفاده شده بسیار مفید است.

FlowCam nano یک گام رو به جلو در حوزه مشخصه‌یابی است که با استفاده از آن می‌توان نانوذرات را به‌صورت زنده مشخصه‌یابی و تصویربرداری کرد. در حال حاضر رقبای سرسختی نظیر اسایلم، هوریبا و شیمادزو در بازار وجود دارند.