خرید لیسانس تولید نوعی نانوذرات استخراج شده از گیاه شاهدانه

شرکت جی‌بی ساینسز (GB Sciences) علاوه بر خرید لیسانس فناوری تولید نوعی نانوذرات مبتنی بر کانابینوئید از دانشگاه سویل، در تحقیق و توسعه این فناوری نیز مشارکت خواهد داشت. کانابیتوئید ماده‌ای با خواص دارویی است که از گیاه شاهدانه به‌دست می‌آید.

شرکت جی‌بی ساینسز (GB Sciences) فرآیند انتقال فناوری تولید نوعی نانوذرات را از دانشگاه سویل به پایان رساند. در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷، شرکت جی‌بی لیسانس انحصاری این فناوری را به‌دست آورد که فرمولاسیون آن در دانشگاه سویل توسعه یافته بود. این نانوذرات مبتنی بر کانابینوئید خواص ضددرد دارند و بعد از یک بار مصرف خوراکی در جوندگان، درد را تسکین دهند. آندریا اسما هوارد از مدیران شرکت جی‌بی می‌گوید: «این محصول واقعا می‌تواند قواعد بازی را در مورد بیمارانی که دردهای نوروپاتیک دارند، تغییر دهد. ما مشتاقیم این نانوذرات که لیسانس آن‌ها را خریده‌ایم تولید کنیم. همچنین به دنبال توسعه و تجاری‌سازی این فناوری نیز هستیم. از آنجایی که این نانوذرات لیپیدی هستند، استفاده از فناوری نانو می‌تواند برای بهبود فعالیت زیستی، پایداری و یکنواختی آن‌ها کمک شایانی کند. این نانوذرات برای درمان دردهای مزمن بسیار مناسب هستند.»

در انتقال این فناوری، تمام جنبه‌های کار از کنترل کیفی گرفته تا تسهیل شرایط انتقال در نظر گرفته شده‌است. محققان این شرکت با پژوهشگران دانشگاه سویل همکاری مشترک داشتند تا نسخه‌ای از این فناوری برای استفاده به‌منظور تسکین‌ دردهای مزمن ساخته شود.
جان پوس، مدیرعامل شرکت جی‌بی، می‌گوید: «زمانی که ما دریافتیم نانوذراتی از گیاه شاهدانه ساخته شده، پیشنهاد همکاری برای تولید دارو را به این گروه تحقیقاتی دادیم. ما نه تنها لیسانس این فناوری را خریدم، بلکه در فرآیند توسعه و بهبود آن نیز مشارکت کردیم.»
شرکت جی‌بی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی استفاده از شاهدانه است که روی کشت استاندارد، روش‌های تولید و تحقیق و توسعه برای استفاده دربخش دارویی فعالیت دارد. هدف این شرکت، تولید محصولاتی ایمن، استاندارد و منطبق با کیفیت مورد نیاز در بخش داروسازی است.