هشتمین دوره‌ی مسابقه‌ی ملی فناوری‌ نانو جمعه برگزار شد

هشتمین دوره‌ی مسابقه‌ی ملی فناوری‌ نانو روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷ در ۱۱ مرکز آزمون برگزار شد. از میان ۱۵۶۲ داوطلب حاضر در این مسابقه، ۶۳۴ نفر موفق به کسب حد نصاب لازم در آزمون‌های آنلاین شده و مجوز حضور در آزمون روز جمعه را کسب کرده‌ بودند.

این مرحله از مسابقه در قالب یک آزمون کتبی چهارگزینه‌ای با ۱۰۰ سوال برگزار شد. سؤالات مسابقه‌ی ملی فناوری نانو در چند محور شامل مفاهیم پایه، نانوساختارها، روش‌های ساخت و سنتز نانوساختارها، روش‌ها و تجهیزات شناسایی و آنالیز، کاربردهای فناوری نانو، تجاری‌سازی فناوری نانو و توانمندی‌های فناوری نانو در ایران بود.

 filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

برگزیدگان این مسابقه از امتیاز بنیاد ملی نخبگان برخوردار خواهند شد و امکان حضور در دوره‌ی نانواستارتاپ را خواهند داشت. همچنین از برگزیدگان با اعطای اعتبار مالی برای دریافت خدمات آنالیز از آزمایشگاه‏‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی و جوایز نقدی، تقدیر به‌عمل خواهد آمد.

هدف از برگزاری این مسابقه کمک به افزایش آشنایی دانشجویان با فناوری نانو، شناسایی افراد مستعد و حمایت از آن‌ها برای ایجاد کسب و کار در حوزه‌ی فناوری نانو است.

قابل ذکر است، مرحله‌ی اول هشتمین مسابقه‌ی ملی فناوری‌ نانو از پنج آزمون آنلاین تشکیل شده بود و از میان  ۱۵۶۲ داوطلب این مرحله، ۶۳۴  نفر حد نصاب لازم را کسب و موفق به راهیابی به مرحله‌ی دوم شدند. آزمون کتبی در شهرهای ­­­­­سنندج، گرگان، اردبیل، مشهد، مراغه، سهند، کاشان، اصفهان، شیراز، تهران، کرمان برگزار شد.

نتایج هشتمین مسابقه‌ی ملی فناوری نانو نیمه اول خردادماه اعلام خواهد شد.