نانوذرات جایگزینی شایسته برای سوزن‌های تزریق دارو

شرکت اینولایف (Inolife) فناوری رهاسازی داروی جدیدی عرضه کرده که می‌تواند جایگزین روش تزریق دارو باشد. در این فناوری از نانوذرات به عنوان ابزار رهاسازی استفاده شده است.

شرکت اینولایف (Inolife) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی ادوات پزشکی است. این شرکت اعلام کرد واحد پیش‌تولید محصول جدید خود موسوم به Nanojex را راه‌اندازی کرده‌است. این محصول در واقع یک پودر حاوی نانوذرات است که می‌تواند جایگزین تزریق شود.

نمونه‌ی اولیه این محصول با همکاری شرکت پریسیمولد تولید شده‌است که یک شرکت تخصصی در حوزه‌ی قالب‌های پلاستیکی دقیق است که برای صنعت داروسازی و پزشکی کار می‌کند.

Nanojex یک فناوری رهایسازی دارو است که در آن از نانوذرات و فرمولاسیون ویژه‌ای استفاده شده‌است. ترکیبات دارویی که قرار است به بدن تزریق شوند، با استفاده از فرمولاسیون مشخصی وارد نانوذرات می‌شوند. این فناوری کاملاً در برابر حرارت پایدار بوده و با هزینه‌ی کم و بی‌نیاز از تزریق و درد حاصل از آن، دارو را وارد بدن بیمار می‌کند. این فناوری می‌تواند چشم‌انداز حوزه‌ی رهاسازی دارو را تغییر دهد.

مایکل رایت، مدیر عامل شرکت اینولایف، معتقد است که این پروژه گام بسیار بزرگی برای شرکت محسوب می‌شود و تأثیر شگرفی روی زندگی انسان‌ها خواهد گذاشت. این فناوری به صورت پتنتی به ثبت رسیده و به عنوان روشی جایگزین برای تزریق به حساب می‌آید. روش تزریق با سوزن علاوه بر درد، مشکلاتی نظیر گسترش بیماری‌های ایدز و هپاتیت را با خود به همراه دارد.

شرکت پرسیمولد کمک قابل توجهی به اینولایف در توسعه این فناوری داشته است. این شرکت به عنوان یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی قطعات قالب پلاستیک تزریقی در آمریکای شمالی شناخته می‌شود که در حال حاضر با همکاری در این پروژه، تأثیر مثبتی در حوزه‌ی سلامت نیز داشته است.

پیر کامرون از مدیران پرسیمولد می‌گوید: «ما از این که به‌عنوان بخشی از این پروژه در توسعه‌ی این فناوری شرکت داشتیم، بسیار خوشحالیم. این پروژه فرصت‌های تازه‌ای در حوزه‌ی سلامت ایجاد می‌کند و تأثیر مثبتی در آینده‌ی این بخش دارد.»