قراردادی برای استفاده از تجربیات در بخش تولید نانوکامپوزیت

شرکت ورسارین برای تولید پلیمرهای تقویت شده با نانومواد قرارداد همکاری مشترک با شرکت لوکسوس امضا کرد تا از تجربیات این شرکت برای توسعه‌ی محصولات نانوکامپوزیتی خود استفاده کند.

شرکت ورسارین (Versarien) قرارداد همکاری مشترک با شرکت لوکسوس (Luxus) امضا کرده‌است. لوکسوس یکی از شرکت‌های بریتانیایی است که در بخش توسعه‌ی پلیمرهای تقویت شده با نانومواد فعالیت می‌کند. هدف ورسارین استفاده از توانمندی شرکت کوکسوس برای تولید انبوه پلاستیک‌های حاوی گرافن است.

شرکت لوکسوس از پلیمرهای قابل بازیافت برای تولید ترموپلاستیک‌های با کیفیت بالا استفاده می‌کند. این شرکت یکی از شرکت‌های بزرگ مستقل در بریتانیا در حوزه‌ی تولید پلاستیک است. لوکسوس محصولات خود را برای استفاده در بخش بسته‌بندی، خودروسازی، مهندسی شهری و دیگر بخش‌ها تولید می‌کند.

ورسارین از نانوپلاکت‌های چندلایهیه‌ی گرافن استفاده می‌کند و این نانوپلاکت‌ها را برای تقویت ساختار پلیمرها به کار می‌برد. این شرکت با گروه تولیدی وارویک (WMG) همکاری مشترک دارد. هدف از این همکاری، بهینه‌سازی پلیمرهای تقویت شده با نانومواد است.

همکاری جدید ورسارین با شرکت لوکسوس برای طراحی و ساخت پلاستیک‌های مختلف به‌منظور استفاده‌ی تجاری در صنایع مختلف است. چندی قبل ورسارین توافق‌نامه‌ای برای توسعه‌ی فناوری نانوحسگر امضا کرد تا نانوحسگرهایی با قابلیت استفاده در بانداژهای دیجیتال تولید کند. این حسگرها با نصب روی بانداژ می‌توانند حرکت‌های فیزیکی و ورزشی انجام شده توسط بیمار را شناسایی کنند.

این حسگرها قرار است در بیمارستان ادنبورگ مورد آزمایش بالینی قرار گیرند. رهبری این گروه را آرمان معمان‌زاده به عهده دارد. معمان‌زاده به همراه سایمون رودلند روی این آزمون بالینی کار خواهند کرد، رودلند قرار است روی بهینه‌سازی این فناوری کار کند. اطلاعات به‌دست آمده از این حسگر قرار است توسط این گروه استفاده شده تا از روی آن‌ها دستورالعملی برای درمان بهتر بیماری به‌دست آورند.

این توافق‌نامه میان شرکت دیجیتال اند فیوچر تکنولوژی و ورسارین منعقد شده‌است. کریس کروکفورد از مدیران دیجیتال اند فیوچر است و به عنوان رابط بین بیمارستان و شرکت ورسارین عمل خواهد کرد.