نصب و راه‌اندازی نانوحسگرهای ضدمواد منفجره در اروپا

یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی نانوحسگر برای شناسایی مواد منفجره، موفق به فروش و نصب دو نانوحسگر در کشورهای اروپایی شده‌است.

ام‌اس تک (MS Tech) یکی از شرکت‌های طراحی و نوآوری در بخش شناسایی و حسگری با استفاده از فناوری‌ نانو است. این‌ شرکت اعلام کرد که واحد امنیت خانگی آن‌ها نصب و راه‌اندازی شناساگر‌های EXPLOSCAN™  و DUOSCAN™  را در چند کشور اروپایی به پایان رسانده‌است.

دورون شالون، مدیرعامل شرکت ام‌اس تک، می‌گوید: «شناساگر قابل حمل ما که برای شناسایی مواد منفجره ساخته شده، توسط مشتریانی در اروپا سفارش داده شده‌است. این شناساگرها می‌توانند مقادیر بسیار کم از مواد منفجره را شناسایی کنند. کشورهای اروپایی از مشتریان پر و پا قرص شرکت ام‌اس تک هستند که در این میان پلیس مرزی، آژانس‌های گمرگی، مؤسسه‌های دفاعی و سایت‌های زیرساختی حساس به عنوان سفارش دهنده‌ی فناوری‌های ما هستند.»

شالون می‌گوید: «با افزایش سطح تهدیدهای جهانی، پلیس‌های مرزبانی و مراکز امنیتی نیازمند سامانه‌های شناسایی مواد منفجره هستند تا با استفاده از آن‌ها بتوانند امنیت را در مرزها و داخل کشور تضمین کنند. فناوری‌های حسگری پیشرفته‌ ما بسیار قابل اعتماد بوده و توجه بسیاری از مؤسسه‌ها را به خود جلب کرده‌است. عملکرد قابل توجه این سامانه‌ها موجب شده تا مشتریان به ما اعتماد بیشتری داشته باشند. من از نماینده‌ی فروش‌مان در این منطقه به دلیل خدمات و فروش خوب سپاسگذارم. ما سامانه‌های شناسایی با کیفیت بالا به مشتریان ارائه می‌کنیم و برنامه‌های آموزشی برای این سامانه‌ها را نیز ارائه می‌دهیم. همچنین قراردادهای تعمیر و نگهداری این سامانه‌ها نیز از جمله فعالیت‌های ماست. ما پیش‌بینی می‌کنیم توسعه‌ی بازار در منطقه اروپا برای ما تداوم داشته باشد.»

شناساگر‌های EXPLOSCAN™  و DUOSCAN™  می‌توانند مقادیر بسیار کم از مواد منفجره را شناسایی کنند. در آن‌ها از فناوری‌ نانو برای فرآیند شناسایی استفاده شده و پتنت این فناوری‌ها نیز برای شرکت ام‌اس‌تک به ثبت رسیده‌است. این دو سامانه قادراند خود را کالیبره کنند و خود تمیزشونده نیز هستند. این نانوحسگرها غیررادیواکتیو بوده و برای محیط زیست امن هستند.