همکاری بخش خصوصی و دانشگاه برای تجاری‌سازی نانوحامل ضدسرطان

شرکت جنیسفر قصد دارد تا با همکاری مرکز سرطان کیملی سیدنی، فناوری نانوحامل ۳DNA® خود را برای مقابله با سرطان پانکراس به کار گیرد.

شرکت  جنیسفر (Genisphere) با همکاری مرکز سرطان کیملی سیدنی همکاری مشترکی روی توسعه‌ی راهبردهای جدید درمان سرطان آغاز کرده‌است. براساس این قرارداد، قرار است طرفین روی بهینه‌سازی فناوری ۳DNA کار کنند. این دو گروه قصد دارند توانمندی‌ها و تخصص‌های خود را برای بهینه‌کردن این فناوری با هدف استفاده در درمان سرطان پانکراس به اشتراک بگذارند. قرار است در این پروژه مولکول‌های کوچک دارویی و فرمولاسیون siRNA برای درمان سرطان پانکراس به کار گرفته شود و در این مسیر فناوری نانوحامل ۳DNA شرکت جنیسفر نیز استفاده خواهد شد.

جاناتان برودی از محققان ارشد این پروژه می‌گوید: «متأسفانه تا به‌امروز روش‌های درمان سرطان پانکراس بسیار محدود بوده‌است، لذا ما برای حل این مشکل از فناوری‌ نانو استفاده کردیم. هدف از این کار ارائه‌ی روشی برای رهاسازی دارو به بدن بیمار بوده‌است.»

چارلز یئو از دپارتمان جراحی مرکز سرطان می‌گوید: «ما روی ارائه‌ی روش‌های جدید درمانی برای مقابله با سرطان پانکراس متمرکز شده‌ایم. این سرطان در حال حاضر به عنوان سومین عامل مرگ و میر سرطانی در آمریکا شناخته می‌شود. اگر از دید نظامی به این موضوع نگاه کنیم، ما با این همکاری مشترک به دنبال ساخت بمب بسیار پیچیده‌ای هستیم که می‌تواند سایت هدف را با دقت بالایی منهدم کند و کمترین آسیب جانبی را به جای گذارد.»

رابرت گتس از شرکت جنیسفر می‌گوید: «در طول سه سال گذشته ما شواهد زیادی به‌دست آوردیم که نشان می‌دهد پلت‌فورم‌ فناوری ۳DNA منحصر به فرد است و می‌توان این فناوری را برای مقابله با سرطان پانکراس به کار گرفت. ما بسیار خوشحالیم که این داروی کوچک به همراه siRNA نتایج پیش‌بالینی قابل توجهی از خود به جای گذاشته‌است و می‌توان با ترکیب روش‌های دیگر برای درمان از آن استفاده نمود.»

شرکت جنیسفر صاحب پلت‌فورم فناوری ۳DNA برای رهاسازی هدفمند دارو است. این فناوری در مقیاس‌ نانومتری بوده و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است. نانوحامل مهندسی‌شده این شرکت پایدار و زیست‌انطباق‌پذیر است.