جلسه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد

عصر روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه، جلسه ستاد ویژه توسعه فناوری نانو به ریاست دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با اشاره به گزارش های ارائه شده در خصوص دستاوردهای فناوری نانو، تولید تعداد قابل ملاحظه مقالات ISI در حوزه نانوتکنولوژی و محصولات فناوری نانو در کشور، از دست اندرکاران این بخش قدردانی و بر لزوم حمایت از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو تاکید کرد. 
معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: با وجود زمان نه چندان طولانی که از آغاز فعالیت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو سپری می شود، دستاوردهای خوبی در این حوزه حاصل شده و خوشبختانه فاصله کشورهای پیشرفته با ایران در بخش نانو فاصله چندان زیادی نیست و ما باید تلاش کنیم این شرایط را حفظ کرده و گام های بلندتری در بخش تولید علم، تولید محصولات نانو و یافتن بازار برای این محصولات برداریم. 

دکتر جهانگیری با اشاره به درخواست دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو مبنی بر افزایش بودجه برای حمایت از شرکت های فعال در این زمینه، خواستار برگزاری جلساتی برای بررسی تنگناهای بودجه ای در بخش نانو شد و بر لزوم حمایت هر چه بیشتر از این حوزه تاکید کرد. 

در این جلسه دکتر سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، یکی از مهمترین اهداف اصلی این ستاد را تولید ثروت و بهبود کیفیت زندگی مردم عنوان کرد و به تشریح دستاوردهای فناوری نانو پرداخت.  وی همچنین گزارشی از مسیر توسعه محصولات فناوری نانو و تعداد شرکت های فعال در حوزه نانو و تعداد محصولات این شرکت ها ارائه کرد و خواستار حمایت بیشتر دولت از شرکت های فعال در حوزه نانو شد.