یک شرکت‌ نانویی در فینال چالشی جهانی World Materials Forum Start Up

شرکت استرالیایی ایمیجین آی‌ام که در بخش تولید مواد هوشمند و گرافن فعالیت دارد، به عنوان فینالیست چالش World Materials Forum Start Up انتخاب شد. این شرکت صاحب فناوری نانوحسگری و نانوپوشش نیز است.

شرکت ایمیجین آی‌ام (Imagine IM) یکی از شرکت‌های پیشرو در استرالیا در حوزه‌ی تولید گرافن و مواد هوشمند است. این شرکت به‌عنوان فینالیست چالش World Materials Forum Start Up Challenge انتخاب شد. سال گذشته در میان فینالیست‌های این چالش، شرکت‌هایی در حوزه‌های الکترونیک انعطاف‌پذیر، مواد شیمیایی، باتری و چاپ سه بعدی حضور داشتند.

این سومین چالش جهانی است که ایمیجین آی‌ام برای شرکت در آن طی سه ماه گذشته دعوت شده‌است. پیش از این، ایمیجین آی‌ام در چالش پلاگ اندپلی سیلیکون ولی (آمریکا) و استارت‌آپ اتوبان (آلمان) شرکت کرده بود.

ایمیجین آی‌ام موفق به ارائه‌ی روشی برای تولید گرافن شده‌است. این شرکت موفق به وارد کردن گرافن به پوشش‌ها و جوهرها نیز شده‌است و برای این کار جایزه نوآوری، تحقیق و توسعه سال ۲۰۱۶ را نیز دریافت کرده‌است.

این شرکت اخیراً دفتر اروپایی خود را در فنلاند راه‌اندازی کرده‌است که این دفتر ماحصل شرکت در برنامه پلاگ ‌اندپلی است. ایمیجین در حال گفتگو با چند شرکت‌ مختلف برای همکاری است. این شرکت‌ها در بخش‌های خودروسازی، ساختمان و راه فعالیت داشته و به دنبال استفاده از قابلیت‌های حسگری در مواد و فناوری‌های خود هستند.

کریس گیبلی، مدیرعامل شرکت ایمیجین می‌گوید: «ما از این که به عنوان فینالیست در این چالش انتخاب شدیم، بسیار خرسند هستیم. همین که به مرحله‌ی پایانی رسیدیم خود یک دستاورد بسیار بزرگ محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که ما دانشمندان و مهندسان بسیار خلاق در تیم‌مان داریم. من معتقدم که ما در مراحل اول انقلابی در علم مواد هستیم که می‌تواند در آینده تأثیرگذار باشد. ما خوشحالیم که بخشی از این روند هستیم.»

ایمیجین در حال حاضر دارای فناوری حسگری هوشمندی است که به بازار عرضه شده‌است. این شرکت در حوزه‌ی تولید پوشش نیز فعالیت کرده و محصولاتی نیز در این بخش دارد.