انعقاد قراردادی برای استفاده از جوهرگرافنی

شرکت هندی آروگرین‌تک با انعقاد قراردادی امتیاز تولید و استفاده از جوهر گرافنی شرکت ورسارین را از این شرکت خریداری کرده‌است. قرار است این جوهرها در تولید فیلم‌های لایه‌نازک به‌کار گرفته شوند.

آروگرین‌تک (Arrow GreenTech) یک هلدینگ هندی در حوزه‌ی تولید فیلم‌های قابل انحلال در آب است. این شرکت توافق‌نامه‌ای با شرکت ورسارین (Versarien) به امضا رسانده‌است که براساس آن از جوهرهای گرافنی شرکت ورسارین برای توسعه فیلم‌های قابل انحلال در آب استفاده کند.

نیل ریچت از مدیران اجرایی شرکت ورسارین می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که وارد همکاری مشترک با شرکت آروگرین‌تک شدیم. با این کار فناوری جوهر گرافنی ما می‌تواند وارد بازار در حال رشد فیلم‌های قابل انحلال در آب شود.»

این دو شرکت با انعقاد این قرارداد به دنبال استفاده از مزایای گرافن در اسکناس‌های بانکی هستند، در حالی که اروگرین‌تک به عنوان نماینده‌ی ورسارین در بخش تایر و لاستیک در هند نیز فعالیت می‌کند. ورسارین به اروگرین این امتیاز را داده‌است که بتواند با راه‌اندازی کارخانه‌ای در هند این جوهرهای گرافنی را تولید کند. جوهر گرافنی که توسط شرکت کمبریج گرافن تولید می‌شود، اخیراً با نام تجاری AIM به بازار عرضه شده‌است.

نیل ریچت می‌گوید: «عرضه‌ی این جوهرگرافنی در بازار می‌تواند راهکارهای تازه‌ای برای صنایع مختلف ایجاد کند. این جوهرها کاربردهای متعددی داشته و می‌توان آن‌ها را برای استفاده مشتریان، شخصی‌سازی کرد تا نیازهایشان را برآورده سازد. ما پیش‌بینی می‌کنیم که تقاضای تجاری برای این محصول به حد قابل توجهی وجود داشته باشد.»

این شرکت می‌گوید که جوهرهای گرافنی تولیدی آن‌ها دارای هدایت الکتریکی و عملکرد بالا  بوده که این ویژگی‌ها موجب می‌شود پتانسیل زیادی برای استفاده در الکترونیک انعطاف‌پذیر و فرآیندهای چاپی داشته باشند.

این محصولات با استفاده از فرآیندی تولید انبوه و در محیط آبی به مشتریان عرضه می‌شوند. این جوهرهای گرافنی غیرسمی و زیست‌سازگار هستند.