تولید ماسک ضدچروک صورت حاوی نانوالیاف

شرکت نیوزلندی سنفورد (Sanford) با همکاری شرکت رولوشن فایبرز که در حوزه‌ی فناوری‌ نانو فعالیت دارد، ماسک ضدچروکی با استفاده از نانوالیاف پروتئینی، برای مراقبت از پوست صورت تولید کرده‌است..

یک شرکت نیوزلندی به نام سنفورد (Sanford) که در حوزه‌ی لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کند، اخیراً ماسک صورتی تولید کرده که در آن از نانوالیاف استفاده می‌شود. این ماسک برای جلوگیری از پیری و چروک صورت به‌کار می‌رود. سنفورد برای تولید این ماسک‌ها از پروتئین ساختاری کلاژن استفاده می‌کند؛ این پروتئین‌ از پوست ماهی استخراج شده‌است. برای تولید این ماسک‌ها از روش الکتروریسندگی صوتی استفاده شده که  در نهایت نانومواد بسیار سبک  و نازک تولید می‌شود. در طول فرآیند ریسندگی، مواد فعال مختلفی نظیر ترکیبات استخراج شده از میوه و مواد مرطوب‌کننده اسیدهالورونیک به الیاف کلاژن اضافه می‌شود. زمانی که این نانوالیاف روی پوست مرطوب قرار می‌گیرد، حل شده و ترکیبات مغذی خود را روی پوست رهاسازی می‌کند.

این محصول با همکاری شرکت رولوشن فایبرز که در حوزه‌ی فناوری‌ نانو فعالیت دارد، تولید شده و اخیراً در نمایشگاه محصولات آرایشی و زیبایی چین عرضه شده‌است. قرار است از ماه جولای این محصول در نیوزلند توزیع شود.

این شرکت‌ها امیدوارند که چنین الیافی را بتوان در آینده‌ نه تنها در بخش مراقبت‌های پوست، بلکه به عنوان دارو برای التیام زخم‌های پوستی حاصل از سوختگی و دیگر مشکلات پوستی به کار بگیرند.