ساخت لنت ترمز حاوی گرافن

شرکت لینی تیونینگ (Linney Tuning) با استفاده از گرافن، لنت ترمزی ساخته که صدای کمتری ایجاد کرده و عملکرد و دوام بیشتری نسبت به لنت‌های رایج دارد.

لینی تیونینگ (Linney Tuning) یک شرکت بریتانیایی است که در بخش تحقیق و توسعه روی قطعات تیونینگ با عملکرد بالا و رهیافت‌های کالیبراسیون کار می‌کند. این شرکت اخیراً از دولایه‌های گرافنی در لنت ترمز استفاده کرده‌است. براساس اطلاعات منتشر شده این فناوری در مرحله‌ی توسعه و آزمون‌ است. لینی تیونینگ اعلام کرد که این شرکت از گرافن برای ساخت صفحه کلاچ نیز استفاده کرده که آزمایش‌های مربوط به آن تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۸ به پایان می‌رسد.

بر اساس اعلام این شرکت، لنت ترمزهای آن‌ها دارای ویژگی‌های زیر است:

  • بی‌صدا بوده و علمکرد بی‌نقصی دارند.
  • استحکام بالایی داشته و از رزین کمتر و دانسیته تراکم بالاتری برخوردار هستند؛ در نتیجه بی‌صدا کار می‌کنند. این ویژگی‌ها موجب می‌شود تا عملکرد ترمز قابل اعتماد باشد.
  • از آنجایی که این لنت‌ها رزین کمتری دارند، فرمولاسیون آن‌ها به‌گونه‌ای است که کمترین  پوسته شدن اتفاق می‌افتد.

این لنت‌های برای استفاده در محیط‌های سخت و خشن طراحی شده و در خودروهای سبک قابل استفاده هستند. هدف این شرکت، ارائه محصولی است که صدای کمتری ایجاد کرده و در عین حال پاسخ بسیار سریعی داشته باشد. این لنت‌ها یکنواخت بوده و علاوه بر خودروهای سبک، در خودروهای متوسط نیز قابل استفاده هستند.

استفاده از گرافن در این لنت‌ها موجب شده تا مقاومت در برابر خستگی در آن‌ها افزایش یابد و ضریب اصطکاک این لنت نسبت به لنت‌های معمولی بهبود یابد. با این کار دوام درازمدت لنت افزایش یافته و می‌توان مشکل صدای لنت را در طول ترمز گرفتن کم کرد.