انتشار نتایج مثبت نانوداروی ضد بیماری پوستی

شرکت نانوویریسایدز نتایج مثبت آزمون‌های انجام شده روی نانوداروی ضد بیماری پوستی موسوم به shinglesکه توسط نوعی ویروس ایجاد می‌شود، را منتشر کرد. این دارو روی درمان سلول‌های پوست که در محیط کشت رشد کرده‌اند، تاثیر قابل توجهی داشته است.

نانوویریسایدز (NanoViricides) شرکتی است که به دنبال استفاده از نانومواد برای درمان بیماری‌های ویروسی است. این شرکت آخرین دستاوردهای خود را در بخش داروهای ضدویروس برای ممانعت از التهاب پوستی در کنفرانس بین‌المللی تحقیقات ضدویروس ارائه کرد.

این کنفرانس از ۱۱ تا ۱۵ ژوئن در شهر پورتو پرتغال برگزار شد و محققان شرکت نانوویریسادیدز نشان دادند که داروی حاوی نانومواد آنها دارای خواص ضدویروس بوده و می‌تواند روی سلول‌های پوست در محیط کشت تاثیر مثبت بگذارد.

نانوویریسایدز اعلام کرد که این شرکت در حال انتخاب داوطلبان برای استفاده از این دارو است تا ایمنی و تحقیقات سم‌شناسی را روی این داروها انجام دهد. نانوویریسایدز قصد دارد تا مجوز لازم را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کند که برای این کار نیاز به این آزمایش‌ها دارد.

مسئولان نانوویریسایدز معتقداند که نتایج به‌دست آمده گام مهمی در توسعه روش‌های درمان بیماری التهاب پوستی است. به ادعای آنها در حال حاضر روش درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و اخیرا واکسن جدیدی برای آن ارائه شده است.

این دارو در قالب برنامه‌ای موسوم به HerpeCide مورد آزمایش قرار گرفته و هیچ اثرجانبی منفی دیده نشده است. این دارو می‌تواند مانع از آلودگی بدن با این ویروس شود. در طول ارزیابی این دارو، نانوویریسایدز دریافت که این دارو ایمن بوده و پوست نسبت به آن عکس‌العمل منفی ندارد. بنابراین پوست عادی بدن می‌تواند از این دارو استفاده کند.

در گزارشی که اخیرا توسط موسسه ریسرچ اند مارکتس به چاپ رسیده، آمده است که نانوزیست‌فناوری نقش بسیار مهمی در بازار داروهای ضدویروسی دارد. این شرکت نیز به دنبال استفاده از نانودارو برای حذف مشکلات ویروسی است.

گزارش‌های متعددی به چاپ رسیده که در آنها اشاره شده است که فناوری‌نانو می تواند در بخش شناسایی و درمان بیماری‌های مزمن نظیر سرطان یا قلب موثر باشد.

نتایج این کار نانوویریسایدز موجب شد تا سهام این شرکت رشد داشته باشد.