دستگاه لایه‌نشانی اتمی برای ایجاد لایه‌ی نازک از جنس تلوریم

شرکت اینترمولکولار (Intermolecular) برای تولید لایه‌های نازک از جنس تلوریم، دستگاه لایه‌نشانی اتمی به بازار عرضه کرده‌است. نمونه‌ای از کار این دستگاه در حاشیه‌ی کنفرانس ALD کره‌جنوبی نمایش داده شده‌است.

اینترمولکولار (Intermolecular) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی مواد پیشرفته است. این شرکت اعلام کرد که دستگاه لایه‌نشانی اتمی (ALD) برای ایجاد لایه‌ی نازکی از جنس تلوریم تولید کرده‌است که به کاربر اجازه می‌دهد تا ساختار مورد نظر خود را به‌صورت سه بعدی روی سطح ایجاد کند. لایه‌ای که توسط این دستگاه ایجاد شده در کنفرانس ALD در اینچئون کره‌جنوبی برای علاقه‌‌مندان نمایش داده شده‌است.

کارل لیتو، مدیرعامل شرکت اینترمولکولار، می‌گوید: «فناوری‌های ساخت حافظه‌های غیرفرار (NVM) نظیر حافظه‌های RRAM و PCM دارای پتانسیل بالایی برای ساخت نسل جدید ادوات ذخیره‌سازی اطلاعات هستند. NVM نیاز به آرایه‌ی حافظه‌ای متراکم دارد که باید معماری آن به‌گونه‌ای باشد که قابلیت ذخیره‌سازی سه بعدی در آن‌ها ایجاد شده باشد. با استفاده از این فناوری، برای اولین بار می‌توانیم لایه‌های نازک از جنس تلوریم را روی سطح ایجاد کنیم و در نهایت ساختار مورد نظر برای تولید حافظه را به‌دست آوریم.»

NVM به عنوان ابزار انتخاب‌گر در قطعاتی نظیر سوئیچ حد به کار می‌رود. با این فناوری می‌تواند میزان پارازیت روی حافظه را به حداقل رساند. شرکت اینترمولکولار پلتفورمی برای توسعه‌ی سریع فرآیند لایه‌نشانی اتمی تلوریم دارد. با این فناوری امکان تنظیم ترکیب شیمیایی حافظه با استفاده از فیلم‌های مختلف وجود دارد.

فناوری شرکت اینترمولکولار این فرصت را برای ایجاد لایه‌های مناسب و یکنواخت روی سطح از جنس تلوریم فراهم می‌کند. این شرکت نوآوری‌های مختلفی برای صنایع فعال در حوزه‌های نیمه‌هادی، خودروسازی و هوافضا ایجاد می‌کند تا بتوانند لایه‌های مورد نظر را روی زیرلایه‌های مختلف ایجاد کنند. این شرکت یک دهه تجربه در حوزه‌ی لایه‌نشانی داشته و به شرکت‌ها برای تسریع نوآوری کمک می‌کند.