عرضه‌ی دو تایر تقویت شده با نانو برای خودروهای سنگین

یکی از شرکت‌های تولیدکننده تایر، دو نوع تایر جدید برای خودروهای سنگین به بازار ارائه کرده که در آن از فناوری‌ نانو برای افزایش دوام استفاده شده‌است. همچنین مصرف سوخت با این تایرها کاهش محسوسی دارد.

تویو تایر یواس‌آ (Toyo Tire USA) دو محصول جدید خود را به بازار عرضه کرد؛ محصولاتی که کارایی مصرف سوخت را بهبود می‌دهند. این دو محصول با نام‌های Nanoenergy M675  و Nanoenergy M175 در واقع تایر ماشین‌های سنگین هستند.

این دو محصول دارای مقاومت چرخشی بالایی هستند و تأییدیه‌ی SmartWay را دارند. رشته‌های مورد استفاده در ساخت این دو تایر با استفاده از فناوری Nano Balance شرکت تویو به‌دست آمده‌است. در این فناوری، مولکول‌ها چیدمان بسیار منظمی داشته و با دقت کنار هم قرار گرفته‌اند.

استفاده از این فناوری، افزایش مقاومت چرخشی آن را به همراه داشته و موجب کاهش مصرف سوخت در خودرو می‌شود، در حالی که چسبندگی تایر به زمین افزایش می‌یابد. این امر، در شرایط لغزندگی زمین نیز وجود دارد.

این تایرها به دلیل بهره‌مندی از فناوری‌ نانو، دارای خستگی بسیار کمی بوده و عمر بالاتری نسبت به همتایان خود دارند. ترکیب مواد و طراحی ویژه‌ در این تایر‌ها موجب افزایش کارایی انرژی در آنها شده‌است.

مایک گرابر از مدیران بخش فروش می‌گوید: «در این تایرها کارایی مصرف سوخت افزایش یافته است؛ بدون این که عمر لاستیک کم شود. این دو نوع تایر هر دو ویژگی یعنی عمر طولانی و بهبود مصرف سوخت را با هم دارند. در واقع مشتری هم هزینه‌ی کمتری برای سوخت بابت هر مایل رانندگی پرداخت می‌کند و هم تایرها دوام بالاتری دارند.»